Мистериозна средба на тројца шефови на автомобилски гиганти – Се рaѓа мега производител на автомобили?

Stellantis, производителот на Peugeot, Citroen, Fiat и Opel, загуби 14 отсто од вредноста на берзите во Милано и Париз во понеделникот, Volkswagen загуби нешто повеќе од 2 отсто, BMW и Mercedes околу 3 отсто. Во Европа и во првите шест месеци од годинава се продадени 15 отсто помалку автомобили од лани, а не им цветаат сите рози на европските производители на глобално ниво.

Stellantis се бори со разочарувачката продажба на автомобили, особено во САД, каде Fiats, Alfa и Chryslers собираат прашина во салоните. Во Италија, Стелантис драматично губи. Во септември во земјата се продадени 11 отсто помалку автомобили отколку во истиот месец минатата година, а Стелантис забележа загуба во продажбата од над 30 отсто. Конгломератот на брендови изгуби повеќе од 40 милијарди евра во вредност за шест месеци. Компанијата веќе најави дека ќе го стопира производството на новиот електричен Fiat 500 во Торино најмалку до ноември, а повторно се шпекулира за можно партнерство или дури спојување со францускиот производител Renault. На почетокот на оваа година веќе имаше многу шпекулации за далекосежна соработка меѓу двете компании, но во Париз и Торино гласините секогаш беа официјално демантирани.

Со истекот на договорот на извршниот директор Стелантис Карлос Таварес во 2026 година, компанијата бара наследник, а најмногу се споменува името Лука де Меа. И не случајно актуелниот директор на Renault е и претседател на ACEA, европската асоцијација на производители на автомобили. Меа инсистира на соработка со европските производители на автомобили со цел да се намалат трошоците, да се справат со кинеската конкуренција и да се исполнат европските барања за емисија на штетни гасови. Тој ќе се расправа за еден вид модел на Ербас за автомобилската индустрија. Спојувањето на Stellantis и Renault би можело да биде првиот чекор во паневропската соработка. На саемот за автомобили во Париз, планирана е средба меѓу Карлос Таварес (Стелантис), Лука де Мео и извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе. Според италијанскиот деловен весник Il Sole 24, евентуален мегасојуз на трите компании е предмет на разговори, пишува ревија ХАК.