ММФ: Транзицијата кон електрични возила ќе има далекусежни последици

43

Глобалната транзиција кон електрични возила ќе има „далекосежни“ ефекти врз инвестициите, производството, меѓународната трговија и вработувањето, соопшти во вторникот Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) како дел од ажурирањето на прогнозите за глобалниот економски раст.

Анализата е вклучена во последниот извештај на ММФ за светската економија, објавен додека креаторите на политиката се состануваат на годишните состаноци на ММФ и Светска банка оваа недела за да разговараат за напорите за поттикнување на глобалниот раст, справување со должничките проблеми и финансирање на транзицијата кон зелена енергија.

„Зголеменото прифаќање на електричните возила претставува фундаментална трансформација на глобалната автомобилска индустрија. Ова ќе има далекусежни последици“, објави ММФ. Тие забележаа и дека глобалната автомобилска индустрија се карактеризира со високи плати, големи профити, големи извозни пазари и употреба на високо ниво на технологија.

Забрзувањето кон електричните возила би го променило тој пејзаж, особено ако Кина го задржи своето моментално водство во производството и извозот пред американските и европските конкуренти. Според реалните сценарија за пробивање на пазарот на електрични возила, европскиот БДП на среден рок би се намалил за околу 0,3 отсто, соопшти ММФ.

„Во овие сценарија, вработеноста опаѓа во автомобилскиот сектор, а работната сила постепено се прераспределува во сектори со помал капитал (со помала додадена вредност по работник)“, се наведува во извештајот на ММФ.

Транзицијата кон електрични возила е забрзана во последниве години и се смета за клучен начин да им се помогне на земјите да ги постигнат климатските цели, пренесува Ројтерс. Во 2022 година, сообраќајот предизвика 36 отсто од емисиите на стакленички гасови во САД, 21 отсто во Европската унија и осум отсто во Кина, објави ММФ.

Растечкото усвојување на електрични возила е поддржано од целта на ЕУ за намалување на емисиите на автомобилите за 50 проценти за периодот 2030-2035 година во споредба со нивоата од 2021 година, додека американската влада обезбеди субвенции за електрични возила и станици за полнење.

И САД и ЕУ воведоа царини за електрични возила од кинеско производство за да се спротивстават на, како што велат, неправедните субвенции од Пекинг за кинеските производители.

Американската администрација воведе царина од 100 отсто за кинеските електрични возила, додека претходно овој месец земјите-членки на ЕУ тесно ги поддржаа увозните тарифи за кинеските електрични возила до 45 отсто.

Кинеските производители на електрични возила досега ги ценија своите возила пониски од нивните ривали, што е клучна предност со оглед на тоа што електричните возила во моментов се поскапи од алтернативите на бензинот, а глобалната побарувачка за електрични возила слабее.

Француската влада најави претходно овој месец дека ќе ја намали поддршката за купувачите на електрични возила, приклучувајќи се на Германија, која ја заврши својата програма за субвенционирање на крајот од минатата година.