Важен заклучок од најголемиот европски пазар: Субвенциите за електрични автомобили често користеле побогати граѓани!

72

Германската влада субвенционираше речиси 2,2 милиони електрични автомобили и плати околу 10,2 милијарди евра за нив. Ова го покажува извештајот објавен на веб-страницата на Министерството за економија од министерот Роберт Хабек (Зелени) за ефектот на Програмата за финансирање, која беше воведена во 2016 година, а ненадејно прекината во декември 2023 година. Поради моменталната слаба продажба на електрични автомобили, водечката партија во коалицијата СПД, Федералниот совет и неколку производители како Фолксваген или Опел бараат враќање на субвенциите, пишува Der Spiegel.

Субвенциите лани беа откажани поради немање средства во буџетот. И тогаш Министерството за економија вкупните трошоци за државата ги процени на околу десет милијарди евра. Евалуацијата, нарачана од Министерството за економија, подготвена од Институтот за системи и иновативни истражувања во Карлсруе Фраунхофер и консултантската фирма Технополис, не го негира овој успех, туку го контекстуализира.

Од субвенционираните автомобили, 1,4 милиони се исклучиво на батерии, а 475 се напојуваат со водородни горивни ќелии, останатите се plug-in хибриди со дополнително мотор со внатрешно согорување. Субвенционираните возила ќе ги намалат емисиите на CO2 што ги оштетуваат климата во германскиот сообраќај за 44 милиони тони во текот на 15 години користење. Сепак, придобивката за климата е помала од првично очекуваното и не може целосно да се припише на субвенциите.

Ова главно се должи на таканаречениот ефект на одземање: истражувањата покажаа дека меѓу една третина и половина од корисниците на субвенции би купиле електрични автомобили дури и без владината субвенција. На крајот на краиштата, овој ефект е помал со германската куповна премија отколку со слични субвенции во споредба со другите земји. Трошокот на државниот буџет по тон избегнат CO2 изнесуваше 318,52 евра.

Во извештајот е утврдена и социјалната структура на примателите на премиите, дали се приватни купувачи или корисници на службени автомобили. Дури 71 отсто биле мажи, што е на ниво на целиот пазар на нови автомобили. Но, во исто време, авторите забележале јасна нееднаквост во корист на луѓето со натпросечни примања. Околу 30 отсто живееле во домаќинства со повеќе од 6.000 евра нето месечно. Само една петтина од корисниците на субвенции живееле во повеќестанбени згради. Источногерманските сојузни покраини учествуваа помалку во програмата за субвенционирање.