Проблеми на европската автомобилска индустрија: Електромобилноста не е единствената причина, трошоците за производство се огромни!

29

Ова не се најдобри времиња за автомобилската индустрија – особено европските производители се под огромен притисок. Но, причината за падот на заработката не е само преминот кон електромобилност. Причините се поразновидни, подлабоки. Европа, како индустриска локација, со години се бори со големи предизвици. Раскошниот профит на кинескиот пазар ги маскира очигледните проблеми во производството. Сега во Кина владее хаос, локалните производители стануваат сè помоќни и заземаат сè поголем дел од пазарот, додека акциите на европските производители паѓаат.

Голем проблем е скапото производство и прекумерната работна сила со високи плати. Производството на возила или производството на соодветни компоненти од компаниите добавувачи е поскапо, особено во Германија, од кое било друго место во светот. Сепак, раскошните трошоци за плати, високи пензии и соодветни социјални бенефиции можат да се остварат само ако постројките се одлично искористени, но тоа е случај со сè помалку погони. Покрај тоа, вработените во автомобилската индустрија заработуваат подобро од кога било во споредба со другите индустрии, пишува Blick.ch. Исто така, европската индустрија се справува со многукратно повисоки трошоци за енергија.

Бидејќи развојот на многу модули е особено сложен и интензивен за персонал, особено за германските производители, високото ниво на платите значително се одразува на трошоците за возилата. Споредливо возило, со мотор со внатрешно согорување или електричен автомобил, може да се произведе 25 до 40 отсто поевтино во земја како Кина, без нивото на квалитет да биде значително пониско.

Кога производителот на автомобили развива ново возило, по можност дури и со нова платформа, планирањето, вклучувајќи искористување на погоните, дизајнот, вклучувањето на добавувачите, развојот и лансирањето на пазарот заедно со обуката на дилерите, чини две до четири милијарди евра. Ако возилото се лансира на различни меѓународни пазари, се произведува во неколку погони ширум светот и се продава со соодветно висока маржа за производителите и дилерите, потребни се три до пет години пред дури и да може да оствари профит.

Покрај тоа, сè построгите безбедносни и еколошки регулативи ги прават возилата сè потешки, поскапи и поголеми, а не сите трошоци може да се префрлат на клиентите бидејќи многу возила би биле неконкурентни.