Извршниот директор на шведската компанија за батерии Питер Карлсон најави заминување.
Питер Карлсон, извршниот директор на Нортволт, шведска компанија за батерии, поднесе оставка еден ден откако компанијата поднесе барање за стечај во САД. Одлуката поради критичната ситуација во компанијата Карлсон е донесена на состанок со вработените во петокот наутро, соопшти стокхолмската компанија.
Инаку, Northvolt беше финансиски најздравиот европски стартап со повеќе од 15 милијарди долари собран капитал од инвеститори и влади, но од таа сума му останаа само 30 милиони долари во кеш, што е доволно за само една недела бизнис.
Правна заштита
Затоа компанијата поднесе барање за стечај во поглавјето 11, што обезбедува заштита од доверителите. „Поднесувањето според Поглавје 11 дозволува период во кој компанијата може да се реорганизира, да ги забрза операциите притоа почитувајќи ги обврските на клиентите и добавувачите и на крајот да се позиционира долгорочно. Затоа, вистинско време е да ја предадам работата на следната генерација лидери“, изјави Карлсон. Тој подоцна им кажа на новинарите дека на Нортволт му требаат околу 1 до 1,2 милијарди долари за да продолжи да работи по банкротот, пишува Фајненшл тајмс.
Поранешниот извршен директор на Tesla го основаше Northvolt во 2016 година и го позиционираше како одговор на Европа на растечката доминација на азиските производители на батерии како што се кинеските CATL и BYD, јапонскиот Panasonic и јужнокорејските LG и Samsung. Нортволт собра повеќе од 50 милијарди долари нарачки за батерии од автомобилски групи како Фолксваген, БМВ, Сканија и Порше, како и милијарди повеќе од истите автомобилски групи и инвеститори како Голдман Сакс и БлекРок.
Компанијата во четвртокот вечерта објави дека поднела барање за банкрот во САД над 5,8 милијарди долари долг за да обезбеди пристап до 145 милиони долари во готовина и 100 милиони долари ново финансирање од производителот на камиони Scania. Сега таа бара еден или повеќе инвеститори кои ќе и овозможат да го финансира нејзиното излегување од стечајната постапка.
Сегашните и поранешните вработени рекоа дека пропаѓањето на Нортволт е резултат на низа проблеми, вклучувајќи лошо управување, прекумерно трошење, лоши безбедносни стандарди и преголема зависност од кинеската опрема. Неколку инвеститори приватно го повикаа Карлсон да поднесе оставка за да преземе одговорност за падот на бизнисот. „Требаше порано да го сопирам проширувањето на бизнисот за да се осигурам дека основната фабрика работи според планот“, рече Карлсон, зборувајќи за тоа што тргна наопаку во работењето на компанијата.
Фолксваген (VW), најголемиот акционер на Нортволт со удел од 21 отсто, го информираше стартапот дека „веќе не можат да продолжат со финансирањето“, рече Карлсон. Но, тој додаде дека компанијата добила силна поддршка од Scania, Porsche и Audi, кои се дел од групацијата VW Германија и Канада не се погодени од стечајната постапка, бидејќи тие веќе добиле значителни субвенции од нивните влади.
Петтина од вработените биле отпуштени
Сегашното раководство на компанијата се состои од Пиа Алтонен-Форсел, главен финансиски директор, Матијас Арлет, поранешен извршен директор на VW, кој сега го предводи одделот за ќелии на батерии и ја презема улогата на главен оперативен директор и Скот Милар, извршен директор на Tene, кој има е именуван за извршен директор за реструктуирање. Карлсон, кој останува еден од најголемите акционери на Нортволт, ќе остане во одборот и ќе продолжи да служи како виш советник.
Во септември компанијата објави планови за намалување на работната сила на глобално ниво за околу 20 отсто, додека во Шведска отпуштањата би влијаеле на 25 отсто од вработените, потсетува CNBC.