По повеќе од две години раст на цените, врвните брендови тестираат нов пристап за привлекување клиенти.
Луксузниот пазар доживува глобално забавување, со забавување или опаѓање на потрошувачката неколку месеци по ред. За да го вратат аспиративниот купувач од средната класа, брендовите се фокусираат на нивните подостапни понуди – марами, ремени, мали кожни производи, домашна опрема, козметика и мириси – правејќи ги предметите достапни по цена од 500 долари или помалку при одреден фокус, покажуваат податоците. Тие вклучуваат поводник за домашни миленици Гучи од 440 долари, држач за картичка од Луј Витон од 360 долари и шалови од кашмир Burberry од 450 долари.
Според аналитичарите на Сити, трошењето на потрошувачите во САД за луксузни стоки падна за 6 отсто од пред една година заклучно со овој ноември, при што побарувачката е кревка по неодамнешните претседателски избори. Ова го одразува глобалниот пад на бројот на купувачи на луксуз, популација која се намали за околу 60 милиони на 355 милиони бидејќи потрошувачите сè повеќе трошат пари на искуства, а не на материјални добра.
Покрај слабиот американски пазар, луксузниот сектор е најтешко погоден од брзото надолно лизгање во Кина, нација на која се потпираше со децении како примарен двигател на растот. Тешко дека во блиска иднина ќе се решат имотната криза и проблемите со вработувањето на младите во земјава, што ќе резултира со крајно селективни купувачи кои не сакаат да се разделат од расположливиот приход, пренесува Investor me. Сепак, малите кожни производи забележаа раст од 8 отсто во продажбата од минатата година, а одредени брендови како Луј Витон одговорија со проширување на нивниот сооднос на производи во таа ценовна категорија.
Иако оваа стратегија останува клучна за одржување на релевантноста на пазарот, таа не е без ризик. Предметите со големи билети обично доаѓаат со еднакво големи профитни маржи од кои заработуваат луксузните брендови. Поевтините стоки доаѓаат со значително помали маржи за кои експертите велат дека веројатно ќе го намалат профитот дури и кај најголемите луксузни конгломерати како LVMH и Kering. Главниот финансиски директор на LVMH, Жан-Жак Гиони, им нагласи на аналитичарите во октомври дека понудата на производи кои се сметаат за премногу достапни може да ја наруши ексклузивната репутација на брендовите на групацијата, кои вклучуваат Диор, Селин и Фенди.
Се чини дека ќе треба да почекаме и да видиме какви други промени ќе дојдат на луксузниот пазар во 2025 година.
Фото: Pixabay