Богатите не можат да најдат доволно луѓе за да управуваат со нивните пари – Еве зошто

Семејни канцеларии плаќаат огромни плати – но младите сепак не се пријавуваат

Семејните канцеларии доживуваат брз раст бидејќи ултрабогатите бараат персонализирани услуги за управување со своето богатство. Сепак, тие се соочуваат со сериозен проблем – тешко наоѓаат менаџери за пари.

Според податоците на консултантската компанија „Делоит“, до септември минатата година, во светот имало 8.030 семејни канцеларии кои управувале со средства вредни 3,1 трилиони долари. До 2030 година, се очекува да има 10.720, со вкупна актива од 5,4 трилиони долари.

Но, според анализата на „МекКинзи“ од февруари, индустријата се соочува со сериозен недостиг од околу 100.000 консултанти до 2034 година, освен ако не се зголеми продуктивноста на постојните експерти.

Извештајот на RBC и Campden Wealth од минатиот септември покажува дека многу семејни канцеларии во Северна Америка имаат големи проблеми со регрутирање и задржување на персонал. Истото важи и за Европа.

Во Азија, особено во растечките центри за богатство како Сингапур, семејните канцеларии сè повеќе се свртуваат кон автоматизација и аутсорсинг поради недостиг на работна сила.

Исто така, тие се соочуваат со конкуренција – банките, инвестициските фондови и хеџ фондовите се борат за ист персонал.

Проблемот не е само во недостатокот на персонал, туку и во селективноста.

Довербата е поважна од CV-то
Семејните канцеларии честопати се повеќе фокусирани на доверба отколку на компетентност.

„Зошто шефот му дал пари на сметководителот? Затоа што тие имаат доживотна врска“, вели Тобијас Престел, директор на компанија што организира глобални форуми за семејни канцеларии.

„Ако имате 500 милиони долари, кому му го давате клучот за сè? Тоа не е лесна одлука“, објаснува тој.

Рето Јаух од компанијата SZ&J вели дека некои семејства толку многу инсистираат на доверба што тоа може да му наштети на самиот бизнис.

„Семејствата сакаат личност на која можат да ѝ веруваат, која ќе биде и финансиски директор и директор за информатичка технологија – десна рака за сè. А тоа е навистина тешко да се најде“, додава Ирис Сју од сингапурската компанија „Џенга“.

Богатите плаќаат повеќе – за „факторот на доверба“
И покрај предизвиците, богатите се подготвени да платат високи суми за вистинските луѓе. Платите за извршните асистенти во семејните канцеларии достигнуваат и до 190.000 долари годишно, а бонусите, коинвестициите и споделувањето на профитот стануваат сè почести.

Според извештајот на „Кемпден Велт“ и „ХСБЦ“, европските семејни канцеларии ги зголемуваат пакетите за компензација за да задржат и привлечат квалитетен персонал.

Зошто младите луѓе ги избегнуваат семејните канцеларии?
Помладите професионалци често ги гледаат како „пензионерска работа“ – без јасна структура, напредок и транспарентни правила.

„Во рамките на една корпорација, сè е заменливо, дури и директорот. Во семејна канцеларија – семејството е центарот. И тоа е трајно“, објаснува Јаух.

Поради неизвесноста и големата зависност од личните односи, многу млади луѓе претпочитаат да изберат стандардна кариера.

Адвокат од Сингапур, под псевдонимот Џон, одбил понуда да стане генерален советник на семејна канцеларија:

„Можеби ќе се согласите, а можеби и не. Но, ако едно лице може да ве отпушти преку ноќ, тоа е премногу ризик.“

Тој додава дека бил загрижен за потенцијалната нетранспарентност во врска со унапредувањето и платата.

Јаух истакнува дека работењето во семејна канцеларија има смисла само ако сакате да бидете дел од нешто долгорочно, без да очекувате формален напредок:

„Напредокот во таква средина е повеќе поврзан со квалитетот и содржината на делото отколку со насловите.“