
Тековната економска криза ја чинеше германската индустрија повеќе од 100.000 работни места за една година, при што клучниот автомобилски сектор во земјата беше најтешко погоден, според анализата споделена со ДПА од страна на ревизорската и консултантска фирма EY.
Околу 45.400 работни места беа елиминирани во автомобилскиот сектор.
До крајот на првиот квартал, германската индустрија вработуваше 5,46 милиони луѓе – 1,8% или 101.000 помалку од претходната година, според студијата заснована на податоци од Федералниот завод за статистика.
Од периодот пред коронавирусот 2019 година, бројот на вработени се намали за вкупно 217.000, што е намалување од 3,8%. Во 2018 година, индустријата достигна рекордни 5,7 милиони вработени.
Индустриските компании се под огромен притисок, рече Јан Брорхилкер, генерален директор на EY.
„Агресивните конкуренти, особено од Кина, ги намалуваат цените, клучните продажни пазари ослабуваат, побарувачката во Европа е стагнирана на ниско ниво и постои значителна неизвесност околу целиот американски пазар. Во исто време, компаниите се борат со високи трошоци – на пример за енергија и персонал.“
Се очекуваат уште 70.000 отпуштања
Нема крај на повидок на отпуштањата, рече Брорхилкер. Приходите од германската индустрија продолжија малку да опаѓаат откако паднаа на почетокот на 2024 година.
Брорхилкер очекува најмалку 70.000 работни места да бидат изгубени во индустријата до крајот на годината. Компаниите, особено во инженерската и автомобилската индустрија, започнаа програми за намалување на трошоците.
„Засега, ќе слушнеме многу лоши вести пред работите повторно да почнат да се подобруваат.“
Успехот на секторот варира
Во автомобилскиот сектор, кој се бори со слаба побарувачка, кинеска конкуренција и премин кон е-мобилност, речиси 6% од работните места беа изгубени во рок од една година. Вработеноста во секторот падна на околу 734.000 луѓе до крајот на март.
Вработеноста, исто така, значително падна во металопреработувачката и текстилната индустрија, со намалување од над 4%. Спротивно на тоа, хемискиот и фармацевтскиот сектор забележаа минимални загуби на работни места од 0,3%.
Долгорочен раст на индустриската вработеност
Кризата во германската индустрија ја поттикна дебатата за Германија како локација за бизнис, а критичарите предупредуваат на деиндустријализација. Сепак, на долг рок, индустриската вработеност порасна: На крајот на 2024 година, таа беше за 3,5% или 185.000 луѓе повеќе отколку во 2014 година, според податоците од Федералниот завод за статистика.
„Германскиот индустриски сектор честопати беше прогласуван за мртов, но постојано се покажуваше извонредно отпорен благодарение на своите силни темели“, рече извршниот директор на EY, Брорхилкер. Сепак, условите мора да се подобрат: Покрај пониските трошоци и помалку бирократија, домашната побарувачка треба да се зајакне за да се направи економијата помалку зависна од извозот. Инвестицискиот пакет од повеќе милијарди долари на федералната влада би можел да даде одреден поттик тука.
Автомобилскиот сектор бара реформи
Германското здружение на автомобилската индустрија (VDA) исто така верува дека владата има одговорност. Притисокот за дејствување е голем бидејќи конкурентноста на Германија како деловна локација се намали во последните години, изјави претседателката на VDA, Хилдегард Милер.
„Конкурентноста и привлечноста на Германија како локација затоа мора да бидат водечки принципи на новата федерална влада.“
Овие два фактори одредуваат каде се прават инвестиции, рече таа, што значи каде „се создаваат идни работни места“.