
Дури 54 проценти од европските потрошувачи се загрижени за состојбата на економијата на нивната земја, а 52 проценти се загрижени за своите лични финансии. Тие трошат помалку на непланирани купувања, зголемување на потрошувачката се очекува само за основни потреби и луксуз. Традиционално штедливите хрватски потрошувачи ги следат европските трендови, сè повеќе бараат вредност за парите, а одржливоста на производите им е сè поважна. Ова го покажа најновото истражување на „Бостон консалтинг груп“ спроведено меѓу 16.000 европски потрошувачи во 9 земји, кои се сè повеќе загрижени за економските, политичките и еколошките неизвесности и соодветно ги прилагодуваат своите приоритети за купување.
Загриженоста за состојбата на економијата е зголемена за седум процентни поени во споредба со минатата година, а 9 проценти повеќе луѓе се грижат за состојбата на сопствените лични финансии отколку во јуни 2024 година. Покрај тоа, дури 57 проценти од Европејците се загрижени за политичката ситуација, а Французите, Романците и Шпанците се најзагрижени, а Скандинавците се најмалку загрижени. Царинската војна ги загрижува само 30 проценти од потрошувачите, помалку отколку што се загрижени за одржливоста и климатските промени, што ги загрижува 42 проценти од анкетираните.
Купувањето облека опаѓа
„Низ Европа, потрошувачите се сè повеќе проникливи и бараат подобра вредност за парите. Потрошувачите ја проценуваат секоја куповна, а брендовите мора да се натпреваруваат по кредибилитет, етика и вредност за парите“, рече Андреас Малби, раководител на одделот за следење на однесувањето на потрошувачите на BCG и коавтор на извештајот.
Вредноста за парите е најважниот фактор при донесување одлуки за купување во сите земји опфатени со истражувањето, наведено од 59 проценти од испитаниците. Втор и трет најважен фактор при донесување одлуки за купување се можноста за заштеда и ниска цена, а нив ги наведуваат 48 и 47 проценти од испитаниците, соодветно.
Меѓу категориите на потрошувачи, најголем пад е забележан кај купувањето облека, дури 22 проценти, по што следуваат алкохолот со пад од 18 проценти, а потоа грицките со пад од 17 проценти.
Вкупните трошоци за основни производи за домаќинството се зголемија, но не поради зголемена продажба, туку поради инфлација.
Фото: Pixabay