
Извршниот директор на Тесла, Елон Маск, изјави дека намалувањето на поддршката од американската влада за производителите на електрични возила може да доведе до „неколку тешки квартали“ за компанијата пред да почнат да течат значителни приходи од софтвер и услуги поврзани со автономно возење кон крајот на следната година.
Акциите на Тесла паднаа за речиси 5 проценти по изјавата. Маск ги даде забелешките за време на разговор со инвеститорите, одговарајќи на прашања за новите политики на администрацијата на американскиот претседател Доналд Трамп, објави Ројтерс.
Тесла го забележа својот најголем квартален пад на продажбата за повеќе од една деценија, а профитот беше помал од очекуваното. Сепак, маржата на производството на автомобили беше подобра од прогнозата. Маск инвестира во развој на автономно возење, како за приватни возила, така и за роботски такси, кои планира да започне да ги произведува следната година.
Тесла, исто така, работи на нов, поевтин модел на автомобилот, но финансискиот директор Ваибхав Танеџа рече дека производството на тој модел ќе се зголемува побавно од планираното, почнувајќи од следниот квартал. Првите единици беа произведени до крајот на јуни, но компанијата не ја ажурираше својата прогноза за испорака за целата година, наведувајќи ја економската неизвесност и времето на објавување на новиот модел.
Аналитичарите велат дека разочарувачките резултати на Тесла не се изненадување со оглед на нејзините неодамнешни тешкотии. Доколку Тесла може успешно да позиционира нов прифатлив модел без да ја загрози продажбата на своите поскапи модели, тоа би можело значително да ја зголеми продажбата, велат експертите.
Тесла објави втор квартал по ред со пад на приходите, сега за 12 проценти, и покрај лансирањето на освежениот Модел Y, за кој инвеститорите се надеваа дека ќе ја зголеми побарувачката. Приходите беа дополнително погодени од пад од 51 процент во продажбата на еколошки кредити, кои другите производители на автомобили ги купуваат од Тесла за да се усогласат со прописите за емисии.
Вкупните приходи за вториот квартал изнесуваа 22,5 милијарди долари, што е намалување од 25,5 милијарди долари во периодот од претходната година и под очекувањата на аналитичарите. Прилагодената заработка по акција беше 40 центи. Бруто маржата од автомобилската дивизија беше 14,96 проценти, над очекувањата, делумно поради пониските трошоци по возило.