Европа подготвува нова ера на „народни автомобили“

Малите, едноставни и достапни автомобили некогаш беа срцето на европската мобилност, но денес е речиси невозможно да се најдат. Строгите безбедносни прописи, сè посложената технологија и растечките трошоци за развој го направија А-сегментот непрофитабилен за повеќето производители. Но, се чини дека Европската Унија подготвува пресврт.

Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, директно ја објави иницијативата за враќање на малите, достапни модели во нејзиниот говор за состојбата на Унијата на саемот за мобилност IAA во Минхен.

Наречена „Иницијатива за мали достапни автомобили“, Брисел сака да соработува со производителите за да најде начин да ги врати достапните возила на широк спектар на купувачи. Фон дер Лајен нагласи дека „милиони Европејци сакаат да купат достапен европски автомобил“ и дека индустријата има должност да одговори на ова барање. Тоа е исто така стратешко прашање. Без конкурентна понуда во пониските сегменти, европските производители ризикуваат дополнително да го изгубат својот пазар од кинеските брендови кои веќе нудат мали, достапни автомобили.

Стимулот не доаѓа само од Брисел. Во последните месеци, лидерите на големите групации како што се „Стелантис“ и „Рено“ отворено се залагаа за пофлексибилна регулаторна рамка што би овозможила враќање на мали модели, нешто како јапонската класа „Кеи“. Жан-Филип Импарато од „Стелантис“ и Франсоа Прово од „Рено“ предупредија дека сегашните регулативи го спречуваат развојот на возила во долниот крај на пазарот, освен ако не се постигнат кинески партнерства и производство надвор од ЕУ.

Фон дер Лајен, сепак, предлага поинаков пристап. Европскиот мал автомобил треба да биде електричен, еколошки, достапен и да се произведува во рамките на европскиот синџир на снабдување. Или како што самата рече, „Е-автомобил“, каде што „Е“ означува еколошки, економски и европски.

Иако деталите за планот сè уште не се утврдени, сигналот е јасен. Брисел конечно е подготвен за компромис и сака активно да го поддржи развојот на возила што ќе ја заменат празнината што на пазарот ја остави заминувањето на многу мали автомобили, пишува „Јутарњи.хр“.

– Сакаме иднината на автомобилите, и автомобилите на иднината, да се произведуваат во Европа. Затоа соработуваме со автомобилската индустрија за да го оствариме тоа. Денес го одржавме нашиот трет стратешки дијалог со автомобилскиот сектор, а нашиот Индустриски акционен план веќе дава резултати. Ги заштитуваме европските компании од нелојална конкуренција, го подобруваме пристапот до критични суровини и ги поддржуваме работниците преку преквалификација. Исто така, ги слушнавме загриженоста на индустријата за производство на алкохол и соодветно им дадовме флексибилност. Ќе ги комбинираме декарбонизацијата и технолошката неутралност. Сега, додека технологијата ја трансформира мобилноста, а геополитиката ја преобликува глобалната конкуренција, не може да има вообичаено работење. Заедно ќе обезбедиме Европа да остане на чело на автомобилските иновации – напиша Урсула фон дер Лајен на својот X профил.