
Германскиот извоз се зголеми за 1,4% во септември во споредба со претходниот месец, достигнувајќи 131,1 милијарди евра, според податоците на Федералниот завод за статистика на Германија објавени во петокот.
Економистите анкетирани од Ројтерс очекуваа многу поскромен раст од само 0,5%, по падот од 0,8% во август.
Поголемиот дел од германските стоки сè уште одат во Соединетите Американски Држави. Во септември, таму беа извезени стоки во вредност од 12,2 милијарди евра, што е за 11,9% повеќе отколку во август.
„Така, извозот во САД, по пет последователни месеци пад, повторно се зголеми за прв пат во споредба со претходниот месец“, наведоа статистичарите.
Претходно воведените високи американски царини ја намалија побарувачката за германски производи, па во споредба со септември 2024 година, извозот во САД е сè уште за 14% помал.
Извозот во Кина продолжи да опаѓа, намалувајќи се за 2,2% на 6,7 милијарди евра, додека извозот во земјите од Европската Унија се зголеми за 2,5%, достигнувајќи 74,3 милијарди евра.
Увозот исто така се зајакнува, но сликата сè уште не е ветувачка
Увозот на стоки во Германија се зголеми во септември на 115,9 милијарди евра, што е за 3,1% повеќе отколку во август, и далеку над очекувањата на аналитичарите кои предвидоа раст од само 0,5%.
Според нивната проценка, ова би можело да укаже на зајакнување на домашната побарувачка.
Сепак, Томас Гицел, главен економист на VP Bank, предупредува дека треба да се биде внимателен.
„Значителниот раст на извозот во САД е охрабрувачки, германските стоки сè уште се бараат и покрај царините. Сепак, целокупната слика не е оптимистичка. Реалните, односно податоците прилагодени на цените покажуваат дека извозот стагнира од 2018 година. Номинално кажано, веќе две години доживуваме стагнација. Извозот, според тоа, само го одразува она што се гледа и во БДП – стагнација.“
Песимистички очекувања за наредните месеци
На ова укажуваат и податоците на институтот ifo од Минхен, според кои расположението во германскиот извозен сектор се влошило во октомври.
Индикаторот за очекувања за извоз паднал од 3,4 поени во септември (највисоко ниво во последните две и пол години) на 2,8 поени во октомври.
„Германскиот извоз е заглавен. Вистинско закрепнување сè уште не е на повидок“, рече Клаус Волрабе, директор за истражување во институтот ifo.











