
Во година обележана со глобални економски турбуленции, вредноста на водечките светски брендови – особено оние од технолошкиот сектор – продолжи силно да расте. Според податоците од Brand Finance, во 2025 година, Microsoft постигна најголем скок на вредноста на брендот во апсолутен износ од 120,6 милијарди долари, додека Nvidia речиси ја дуплираше својата вредност благодарение на експанзијата на пазарот на вештачка интелигенција.
Клучни наоди:
Microsoft: +120,6 милијарди долари – водечки раст во 2025 година, благодарение на експанзијата на алатките за вештачка интелигенција Copilot.
Nvidia: раст од 97,5% – вредноста скокна од 44,5 на 87,9 милијарди долари.
Google, Apple и Amazon: секој ја зголеми вредноста на брендот за повеќе од 45 милијарди долари.
Вкупно: Топ 10 брендови додадоа над 450 милијарди долари на глобалната пазарна вредност.
Технолошки моментум и револуција на вештачката интелигенција
Растот на вредноста на брендот во 2025 година јасно покажува дека вештачката интелигенција и дигиталните екосистеми стануваат главни двигатели на пазарната моќ. Microsoft го искористи тоа со интегрирање на алатки за вештачка интелигенција во своите производи, додека Nvidia го зацврсти својот статус како неоспорен лидер во чипови за вештачка интелигенција и центри за податоци.
Google имаше корист од постојаниот раст на приходите од рекламирање, а Apple од растечкиот екосистем на услуги и уреди, кои продолжуваат да ја зајакнуваат лојалноста на корисниците.
Малопродажните сектори се во замав
Во малопродажниот сегмент, Amazon и Walmart постигнаа значителен напредок.
Amazon, кој ги комбинира технологијата и трговијата, ја зголеми вредноста на својот бренд за 47,5 милијарди долари, додека Walmart постигна раст од 40,3 милијарди долари.
TikTok/Douyin одржа силен раст благодарение на влијанието меѓу помладите генерации и глобалната популарност на кратки видео формати.
Значи, и покрај нестабилните макроекономски околности, 2025 година потврди дека технолошките гиганти – предводени од Microsoft, Nvidia и Google – не само што доминираат на пазарите, туку и ја обликуваат глобалната економска динамика преку иновации во вештачката интелигенција и дигиталните услуги.












