Apple се приближи уште еден чекор до автомобилската индустрија

21

Американскиот технолошки концерн Apple Inc., чиј интерфејс CarPlay го користат милиони возачи за контрола на музика, примање инструкции за навигација или телефонски повици, се обидува да го прошири својот досег во автомобилската индустрија.

Компанијата работи на технологија која ќе има пристап до карактеристики како што се контрола на климатизацијата, брзинометар, радио и седишта, рече Марк Герман од „Блумберг, повикувајќи се на извори запознаени со напорите на групата. Иницијативата, позната внатрешно како IronHeart, се уште е во повој и ќе бара соработка од производителите на автомобили.

Проектот на Apple ја брани идејата дека автомобилите можат да бидат главен извор на пари за технолошкиот гигант – дури и без продажба на самото возило. Иако плановите за сопствениот автомобил на Apple пропаднаа, вклучително и поради заминувањето на клучните менаџери оваа година, компанијата продолжува да го развива CarPlay. Тоа им овозможува на клиентите да ги поврзат своите iPhone-и со возилото за да ги контролираат функциите на таканаречениот инфозабавен систем. Седум години по лансирањето, CarPlay сепредлага од повеќето големи производители на автомобили.

IronHeart ќе го одведе CarPlay чекор понатаму. Системот базиран на iPhone може да пристапи до голем број контролни функции, сензори и поставки, велат извори кои не сакаа да бидат идентификувани, бидејќи проектот се уште не е официјално објавен.
Системот ќе дава индикации за внатрешна и надворешна температура, како и влажност, температурни зони, системи за одмрзнување, поставки за прилагодување звучници за опкружувачки звук, еквилајзери, сабвуфери и многу повеќе. Ќе има и опција за прилагодување на седиштата и потпирачите за раце. Ќе се следат и брзиномерот, обртомерот и групите инструменти за гориво.

Портпаролот на Apple одби да коментира за „Блумберг“ за плановите за автомобили на компанијата од Калифорнија. Акциите на Apple пораснаа за 1,1% на 143,49 долари во четвртокот.

Обезбедувајќи пристап до контролните функции, Apple може да го претвори CarPlay во интерфејс што го покрива речиси целиот автомобил. Овие податоци, исто така, може да се користат од Apple или трети страни за да креираат нови типови апликации или да додадат дополнителни функции на постојните. Некои корисници на Apple се жалат на потребата да се префрли CarPlay од вграден во автомобилски систем.

Напорите на IronHeart се овие услуги да бидат слични на пристапот на Apple кон здравствената и домашната технологија. Компанијата нуди апликација за iPhone која пристапува и сумира податоци за надворешни медицински уреди користејќи го својот HealthKit. Во меѓувреме, апликацијата Home го користи системот HomeKit на Apple за контрола на паметни апарати од трети страни, вклучувајќи термостати, камери за видео надзор и брави на врати.

IronHeart ќе биде најсилниот обид на Apple да влезе во автомобилската индустрија од лансирањето на CarPlay во 2014 година, но можеби нема да стане хит меѓу производителите на автомобили. Можеби нема да сакаат да ја предадат контролата на клучните карактеристики на Apple. Иако CarPlay е веќе интегриран во повеќе од 600 модели на автомобили, другите иницијативи на Apple започнати во последниве години беа побавни во работата со производителите на автомобили.

Во 2015 година, Apple започна да им дозволува на производителите на автомобили да креираат апликации од трета страна CarPlay кои имаат пристап до радио во автомобил, ГПС и контрола на климата. Во 2019 година, таа започна со поддршка на CarPlay на секундарните екрани на автомобили. Една година подоцна, го објави CarKey, функција за отклучување автомобил со iPhone или Apple Watch и насочување на електрични возила. Покрај тоа, iPhone разбира кога е поврзан со електричен автомобил и автоматски дава информации за полначите во близина на автомобилот.

Но, производителите на автомобили често одбиваат да ги додадат овие подобрувања. Климатизацијата и радио апликациите се поддржани само од неколку автомобили. И функцијата за рутирање на електрични возила не е достапна за автомобили кои во моментов се на пазарот. Проширувањето на дисплејот со CarPlay го поддржуваат само неколку брендови, како што се BMW и Volkswagen, а CarKey во моментов е достапен само за некои модели на BMW.

Едно време, Apple, исто така, му дозволи на својот гласовен асистент Siri да контролира некои од функциите на автомобилот, овозможувајќи му да ги менува изворите на звук и радио станици, да ги поместува седиштата и да ги контролира климатските поставки. Но, оние карактеристики што се потпираа на поддршката за апликации за производители на автомобили беа отстранети во iOS 15, најновата верзија на оперативниот систем iPhone. Apple може да ги намали, па дури и да ги анулира карактеристиките на IronHeart доколку не покажат доволно добар прием.

Некои производители, вклучително и Tesla, целосно ги игнорираа напорите на Apple и Google избирајќи да создадат свои инфозабавни екосистеми од следната генерација. Ford исто така, се обидува да стане понезависна. Компанијата неодамна го ангажираше Даг Филд, поранешен главен инженер на Tesla и шеф на автомобилскиот проект на Apple, да работи на софтверот.

Сепак, производителите на автомобили ризикуваат да ги изнервираат фановите на iPhone со фокусирање на сопствените некомпатибилни системи. И тоа на крајот може да доведе повеќе од нив да ја прифатат технологијата на Apple. Тие исто така можат да изберат да ги имплементираат функциите на различни начини во зависност од автомобилот. Во некои возила, Apple може да добие контрола врз системот за климатизација, додека други може да понудат само пристап до звучниците.

За Apple, проектот може да биде корисен за неговите напори да изгради автономен автомобил. Како и да е, компанијата нема да собира податоци за потрошувачите или автомобилите како дел од иницијативата.

По напуштањето на Филд, компанијата го назначи шефот на софтверот Apple Watch и Health, Кевин Линч за шеф на автомобилскиот проект. Но, концернот е одалечен со години од претставување вистински автомобил, ако воопшто се случи такво нешто. Неколку поранешни потпретседатели на Tesla и поранешен извршен директор за електрични автомобили BMW, Улрих Кранц се вклучени во проектот на Apple.