Интернет компанијата Meta планира да ги лансира своите први очила за проширена реалност (AR) во 2024 година. Потоа ќе има уште еден, „полесен, понапреден“ модел, кој ќе биде пуштен во продажба во 2026 година и трета итерација во 2028 година.
Оригиналниот модел ќе биде независен од телефонот за потрошувачи, но клиентот ќе треба да има „уред во облик на телефон“ одговорен за пресметување, според извори на The Verge. За да ги контролира очилата, корисникот ќе се потпре на уред заснован на електричен импулс, нешто како паметна нараквица.
Се претпоставува дека овој прв модел ќе биде базиран на Android и може да понуди „целосна“ проширена реалност со 3D визуелизација, следење на очите, надворешна камера, стерео аудио, релативно широко видно поле и „социјално прифатлив“ изглед.
Главната функција ќе биде комуникацијата со други „холограми“. Извршниот директор на Meta, Марк Закерберг, се чини дека верува дека ова ќе обезбеди поизвонредно искуство од обичните видео повици.
Очекувањата за продажба на првите очила се скромни. Meta може да продаде само неколку десетици илјади парчиња, главно на ентузијасти и програмери.
Сепак, Закерберг ги гледа AR очилата како клучни за бизнисот на компанијата. Според поранешен вработен, цитиран од The Verge, Закерберг сака AR очилата да бидат „iPhone момент“ за Meta – почеток на нешто големо што „ќе ја разниша индустријата и ќе ја редефинира нашата перцепција за технологијата“.
Несомнено, новиот чекор е поврзан со плановите на компанијата за метапросторот. Според пазарните набљудувачи, желбата на Meta да го забрза својот нов развој има и други причини – се понегативната репутација на компанијата поради проблемите со приватноста на нејзината социјална мрежа, контроверзите околу управувањето со содржината и регулаторниот притисок.
Покрај тоа, Meta страда од недоволен раст на потрошувачите, бидејќи конкуренцијата од новите социјални медиуми како што е TikTok ја поткопува нејзината основна дејност. Очилата теоретски би требало да и помогнат на Meta да ги остави скандалите зад себе и да го врати имиџот на иноватор што facebook го имаше во првите години.