Битката меѓу Volkswagen и Tesla за е-автомобилите минува и преку станиците за полнење

84

Германската автомобилска групација Volkswagen планира да го удвои бројот на вработени во својот оддел за енергија и инфраструктура за полнење, да воведе нова технологија за плаќање следната година и да потпише нови договори со партнерите за поуспешно да се натпреварува со американскиот лидер во електрични возила Tesla во однос на енергетската инфраструктура, пишува Ројтерс.

Откако ќе гарантира дека има доволно точки за брзо полнење – и доволно енергија – за електричните автомобили што сака да ги продава, Volkswagen се надева дека ќе ги убеди возачите, загрижени за километражата, дека можат да им го свртат грбот на своите автомобили со мотори со внатрешно согорување.

Нагласувајќи ги своите амбиции за електрична мобилност, Volkswagen ја регрутира ветеранката во енергетската индустрија, Елке Теме, која помина речиси две децении во германските енергетски компании RWE и Innogy за да му помогне на производителот на автомобили да ја победи Tesla.

Назначен во јануари, 53-годишната Теме има задача да ги обедини различните енергетски активности на компанијата, како што е снабдувањето со електрична енергија и да им помогне на клиентите да ги полнат своите автомобили дома и на јавните патишта.

За да се постигне ова ќе биде потребна поголема работна сила, а Теме планира да го удвои персоналот во европската единица на концернот за полнење инфраструктура и енергија, познат како Elli, на околу 300 луѓе во 2022 година.

„Инвестираме во области со огромен раст, кои не мора секогаш да бидат првично профитабилни. Овие инвестиции секогаш ги гледаме во општиот контекст на нашата групна стратегија“, посочува Теме. „Затоа е клучна изградбата на сеопфатна инфраструктура“, додаде таа.

Теме одби да го прецизира буџетот што го има, но додаде дека Volkswagen, предводен од фанот на Tesla, Херберт Дис, ја одобрил инвестицијата за дивизијата, која исто така продава системи за складирање на енергија во домот слични на Powerwall на Tesla.

Volkswagen е светски лидер со своите инвестициски планови за зајакнување на електричната мобилност до 2030 година, според анализата на Ројтерс, и планира да потроши 35 милијарди евра за развој на батерии за електрични возила до 2025 година.

Но, кога станува збор за брзите полначи, за кои многу аналитичари веруваат дека се клучни за широко распространето наметнување на електрични возила, Volkswagen треба да стигнува.

Tesla со години работи со супербрзи полначи и има глобална мрежа од околу 30.000 такви точки, за кои вели дека можат да овозможат 200 километри километража за 15 минути. Компанијата во октомври соопшти дека нејзината сопствена мрежа се удвоила во изминатите 18 месеци, а бројот на пунктови се удвоил во следните две години.

Во меѓувреме, Volkswagen очекува бројот на неговите брзи полначи да се зголеми речиси четирикратно до околу 45.000 до 2025 година, годината кога очекува да ја победи Tesla во индустријата за електрични автомобили. Од овие 45.000, 18.000 уреди ќе бидат лоцирани во Европа, 17.000 во Кина и 10.000 во Северна Америка.

Во март, Volkswagen соопшти дека планира да инвестира 400 милиони евра за да ја прошири својата мрежа на станици за брзо полнење на Стариот континент до 2025 година.

Но, сумата е само капка во океанот во споредба со 5-те милијарди евра за кои Европската унија (ЕУ) смета дека се потребни како инвестиција секоја година до 2040 година за проширување на инфраструктурата за полнење на континентот.

Во Европа, Volkswagen е акционер во иницијативата за брзо полнење на ЕУ Ionity, заедно со конкурентните производители на автомобили како што се BMW, Mercedes-Benz на Daimler, Ford и Hyundai.

Германскиот концерн соработува и со енергетски компании како италијанската Enel, британската BP и шпанската Iberdrola.

Брзо полнење за секого

Tesla веќе покажа дека кога се во прашање електричните автомобили, само продажбата на автомобили веќе не е гаранција за успех. Компанијата на Елон Маск усвои модел кој на клиентите им нуди сè, од автомобили до складирање енергија и соларни панели.

Volkswagen веќе продава енергија на малопродажни клиенти, кои возат електрични автомобили или plug-in хибриди. Една од понудите на групата – достапна за клиенти, кои немаат автомобил од истата марка – веќе има 10.000 претплатници од нејзиното лансирање во јули, вели Теме.

Таа истакнува дека Volkswagen планира да ги направи своите брзи полначи достапни за сите возачи на електрични автомобили, за разлика од Tesla, која до неодамна им дозволуваше само на своите електрични автомобили да ја користат мрежата.

„Ние следиме поинаков пристап од Tesla кога станува збор за распоредувањето на инфраструктурата за полнење“, рече Теме. „Сакаме отворена, недискриминаторска мрежа и ќе ги развиеме нашите услуги за да ја направиме нашата понуда попогодна, поедноставна, поатрактивна“, додаде таа.

Volkswagen вели дека неговиот отворен пристап им овозможува на купувачите на неговите електрични автомобили да ги полнат на повеќе од 250.000 станици во Европа.