Дали белградските автобуси Соларис наскоро ќе почнат да превезуваат патници во скопскиот јавен превоз?

81

Одреден број автобуси „Соларис Урбино 18“, кои се меѓу најквалитетните и најсигурните возила во белградскиот јавен превоз, најверојатно за неколку месеци ќе станат дел од скопскиот јавен превоз. Како што неофицијално дознава еКапија, Градот Белград сериозно ја разгледува можноста да ги донира овие автобуси кои пристигнаа во Белград во 2012 и 2013 година (вкупно 200 од нив тогаш) и кои ги превезуваат граѓаните на Белград повеќе од една деценија, до главниот град на Македонија.

– За можноста одреден број автобуси од брендот Соларис да му бидат донирани на градот Скопје, менаџментот на ГСП (Градско сообраќајно претпријатие) дозна релативно неодамна, на средба со советникот на градоначалникот кој ни ја пренесе идејата на градоначалникот за донацијата. Имено, од следната година стапуваат во сила одредбите за намалување на старосната граница за автобуси и таа се однесува на сите превозници во Белград , со што максималната дозволена старост на автобусите ќе биде 10 години, тоа значи дека Соларис треба да ги повлечеме автобусите од сообраќај. Потсетувам дека од 1 јануари 2024 година старосната граница за автобуси беше 20 години, на 1 септември 2024 година беше намалена на 15 години, додека на 1 септември 2025 година ќе биде 10 години – наведува извор од управата на ГСП за еКапија.

За жал, како што истакнува, тоа значи дека примарен критериум е статистичка вредност – колку е старо возилото, сметајќи од првата регистрација, без да се земат предвид други важни елементи, како што се општата работна состојба на возилото и виталниот автобус. склопови, неговата доверливост, бројот на поминати километри со возилото и слично.

Сиве овие години сме исклучително задоволни од автобусите на брендот Соларис и дефинитивно докажа дека се автобуси кои ги задоволуваат нашите потреби и услови. Пред сè, патниците се задоволни од ергономијата на внатрешноста на возилото, добрата и функционална организација на просторот, широките врати и зоните околу вратите кои овозможуваат брза флуктуација на патниците. И возачите беа презадоволни и најмногу бараа овие автобуси да бидат редовни возила на нивните линии, што ние во пракса го овозможивме секаде каде што имаше услови за тоа. Од перспектива на превозникот можам да кажам дека и ние бевме презадоволни, бидејќи тоа е модерно возило, со добар однос цена-квалитет, задоволителна потрошувачка на гориво и квалитетни делови, така што практично немавме поголеми дефекти во тие автобуси, освен кога се работи за вонредни околности како што се тешки сообраќајни незгоди, наведува изворот.

Како што објаснува тој, во случај на градската одлука да се продолжи работниот век на Соларис, би се одбрале одреден број автобуси за кои има техноекономска оправданост за инвестирање во нив. Несомнено, по генералниот ремонт, овие автобуси би можеле да  опслужуваат уште најмалку пет до седум години, наведува изворот.

Да потсетиме, министерот за локална самоуправа на Македонија, Златко Перински, на почетокот на септември имаше средба со градоначалникот на Белград. Двајцата потоа разговарале за идната соработка меѓу двата главни града, како и за искуствата на Белград во организирањето на јавниот превоз.

Фото: Pixabay