Даваат 450 евра ако вработените дојдат на работа со велосипед

230

За многумина, одењето на работа значи да бидат заробени зад воланот на автомобилот поради сообраќаен метеж или туркање за место во јавниот превоз.

Како европските земји го поттикнуваат одењето на работа со велосипед: Во Холандија може да се заработат дополнителни 450 евра

Сепак, низ Европа, сè повеќе луѓе го менуваат својот автомобил или јавен превоз за велосипед. Придобивките од користењето на велосипед се повеќекратни – тој заштедува пари, е поздрав и е поеколошки.

Според едно истражување, оние кои на работа со велосипед имаат 45 отсто помал ризик од рак и 46 отсто помал ризик од кардиоваскуларни болести. Има сè повеќе градови на Стариот континент кои имаат стимулации за користење велосипеди за да стигнат до работа.

Холандија

Да почнеме со земјата која одамна е призната во светот по своите велосипеди – Холандија. Жителите на оваа земја возат велосипед во просек по 2,6 километри дневно. Ако тоа беше случај во светот, како што исто така е утврдено со едно истражување, годишните глобални емисии на јаглерод би биле 686 милиони тони помалку, што е повеќе од целокупниот јаглероден отпечаток на Велика Британија.

Постои стимул за велосипедистите во Холандија во вид на додаток за километражата. Имено, од 2006 година компаниите на вработените им даваат по 0,19 евра по изминат километар. Работниците едноставно можат да ги стават во џеб овие пари. Така, вработен кој во текот на пет работни дена во годината ќе помине 10 километри дневно, може да заработи дополнителни 450 евра.

Белгија

Сличен поттик има и во Белгија, каде што е можно да се добијат 0,24 евра по километар. Како што пишува Brussels Times, секој петти вработен во малите и средни компании го добил овој надоместок во првата половина на 2022 година.

Франција

Француските работници можат да добијат 0,25 евра по километар на пат од дома до работа, а годишниот максимум за овој вид стимулација е 200 евра. Во пилот фазата беа вклучени 18 компании кои даваа ваков тип на стимулација, а во таа прилика беше утврдено дека бројот на активни велосипедисти е зголемен за цели 50 проценти.

Италија

Стимулациите во Италија варираат од град до град. Меѓу тие италијански градови е и Фиренца, која на 3 јуни ќе почне да ја применува едногодишната стимулативна програма. Така, сите оние жители на Фиренца кои по воведувањето на стимулацијата ќе решат на работа да одат со велосипед, а не со автомобил, можат да добијат по 0,20 евра по изминат километар во градот, при што месечниот максимум за овој вид стимулација е 30. евра. Оние кои веќе користат велосипед како превозно средство до работа можат да добијат 0,15 евра за километар.

За да добиете пари, треба да ја користите мобилната апликација Pin Bike. Со користење на оваа апликација, можно е да добиете бонус од 100 евра од властите во Фиренца за најмногу собрани поени. Тие поени се заработуваат за километражата како и учество на разни настани и анкети.

Понатаму, во Бари даваат 0,25 евра за километар, при што месечниот максимум за ваков вид стимулација е 25 евра. Покрај тоа, италијанската влада обезбедува ваучери за купување нов велосипед.

Велика Британија и Луксембург

Од друга страна, некои држави не даваат стимулации по поминат километар, туку даваат стимулации за купување велосипед. Секој работник во Луксембург може да заштеди до 300 евра данок ако купи нов велосипед со кој ќе стигне до работа. Во Велика Британија при купување велосипед е можно да се добие даночен кредит до 32 отсто.

Стимулации во  најава

Владите низ Европа исто така планираат стимулации за користење велосипеди. Така шпанската влада планира да ја спроведе програмата „En Bici al trabajo“ со која работниците ќе им плаќаат да доаѓаат на работа со велосипед, пишува Euronews.