Дефицитот на чипови и Ковид го чинеа Apple 6 милијарди долари приход

27

Глобалниот недостиг на микрочипови го погодува Apple со зголемена сила. Само во четвртиот квартал, технолошката група изгуби 6 милијарди американски долари приход како резултат на тоа, соопшти групата во кварталното соопштение. Дел од влијанието може да се припише и на мерките за заштита од коронавирус во Југоисточна Азија, иако овој ефект е значително ослабен во последните недели.

Сепак, Apple оствари рекордни приходи од 83,4 милијарди долари помеѓу јули и септември, што претставува зголемување од околу 29% во однос на претходната година. Аналитичарите анкетирани од FactSet очекуваа дека продажбата на iPhone ќе помогне во изградбата на вкупен приход од 85 милијарди долари, што е за 31 отсто повеќе од претходната година. Значително се зголеми и добивката на групацијата – за 62 отсто. Apple го заврши кварталот со нето добивка од 20,5 милијарди долари. „Побарувачката за нашите производи беше силна цело време“, рече извршниот директор Тим Кук.

За првиот квартал од тековната фискална година, кој за Apple започна на 26 септември, менаџерот очекува зголемување на загубата на приходите поради тековните проблеми со испораката на чипови. Сите производи на Apple во моментов се погодени од тешкотиите. Веста на берзата беше примена со разочарување: на пост-ерзанското тргување, цената на акциите на Apple падна за 5,3% на 144,42 долари. Тие се зголемија за 15% оваа година до затворањето на сесијата во четвртокот, според Блумберг.

Сепак, Кук имаше многу позитивни резултати со кои можеше да се пофали. На пример, продажбата на iPhone порасна за 47 отсто, на iPad – за 21 отсто, а во бизнисот со уреди за носење (Apple Watch) и производи за паметни домови – за речиси 12 отсто. Бизнисот со услуги, исто така, ги заврши трите месеци значително подобро од очекуваното, со пораст на продажбата за 47% – додека продажбата на компјутерите на групацијата (Mac) беше практично непроменета.

Apple генерира 9,2 милијарди долари од продажбата на Mac во последниот квартал, што претставува зголемување од 1,6% на годишно ниво, што е исто така под прогнозите. Apple објави нов MacBook Pro претходно оваа недела, предоцна за да биде објавен во резултатите од четвртиот квартал. Наместо тоа, компанијата се потпираше на продажбата на минатогодишните MacBook Air и MacBook Pro, покрај iMac, кои беа објавени во април.

Содржината станува сè поважна

Содржините што ги нуди групата од Купертино исто така стануваат сè поважни. Покрај услугата за стриминг Apple Music, која групата неодамна ја прошири за да вклучи чисто гласовно контролирана верзија по конкурентна цена од околу пет евра, услугата Apple TV + исто така привлекува се повеќе корисници. Apple веќе има 745 милиони клиенти низ платформите, 45 милиони повеќе отколку во третиот квартал.

Приходите од услуги се зголемија за 26% на 18,3 милијарди долари, и покрај закрепнувањето на глобалната економија, што го загрози растот. Како што луѓето се враќаа на работа и на училиште, се стравуваше дека ќе имаат помалку време да консумираат забавни услуги. Аналитичарите предвидуваа приходи од 17,6 милијарди долари.

Тоа што акциите реагираа со значителен пад, аналитичарите го објаснуваат пред се со разочарувачки прогнози, како и неизвесноста што произлегува од тешкотиите во понудата. На пример, Ед Снајдер од Charter Equity Research изјави за CNBC дека моментално има позиција на чекање на берзата на Apple – додека „не се решат проблемите со чиповите и снабдувањето“.

„Можат ли да го испорачаат производот?“, праша Ден Морган, висок менаџер на портфолио, кој се фокусира на технологијата во Synovus Trust Co. Неговиот фонд има акции во Apple. Тој останува оптимист, но сака да знае дали предизвиците со синџирот на снабдување би можеле да влијаат на нарачките за iPhone 13, iPad Mini или други производи за време на празничната сезона.

Во јули, Apple предупреди дека продажбата на iPhone ќе биде засегната во фискалниот четврти квартал на компанијата, кој заврши во септември, забавувајќи го растот во споредба со третиот квартал, кога вкупните приходи се зголемија за 36%.

Сепак, компанијата го користи фактот што побарувачката продолжува да расте постојано. Ден Ајвс, аналитичар во Wedbush Securities, нагласи дека тој рече дека проблемите со чиповите се проблем на транзицијата. „Побарувачката ја надминува понудата за десет милиони уреди. Ова одговара на бројот на iPhone-и што групата не успеа да ги произведе поради недостиг во четвртиот квартал. Тоа е проблем со времето“, изјави Ајвс.

За Apple, ефектите од дефицитот се релативно нови. Извршниот директор Тим Кук во голема мера му помогна на Apple да се движи низ турбулентните води на Ковид-19 и да избегне да ги погоди неговите финансиски резултати во текот на изминатата година додека другите компании се бореа со недостиг на чипови.

Но, тоа се промени во текот на летото. Во јули, Apple предупреди дека глобалниот недостиг на компјутерски чипови ќе се прошири и во индустријата за iPhone.

Всушност, тешкотиите во синџирот на снабдување во четвртиот фискален квартал беа полоши од очекуваното, изјави финансискиот директор на Apple, Лука Местри. Проблемите се двојни – недостатокот на чипови ги загрижува сите. На ова се додава и неочекуваното зголемување на случаите со Ковид-19 во Југоисточна Азија, што влијаеше на производството.

Маестри рече дека производителот на iPhone сè уште очекува да пријави годишен раст на приходите за периодот што завршува во декември. „Целосно очекуваме да поставиме нов рекорд на приходи за кварталот за декември“, рече тој, цитиран од Wall Street Journal. „Но, ние исто така очекуваме ограничувањата за снабдување да бидат поголеми од 6 милијарди долари… Очекуваме повеќето од нашите категории на производи да бидат погодени во декемврискиот квартал“.

Инаку, концернот се справува подобро од другите технолошки компании во однос на другите проблеми, како што се властите. Apple излезе речиси неповреден од антимонополската тужба поднесена во септември од Epic Games Inc., која се фокусираше на улогата на App Store како „чувар“ на своите корисници на iPhone и на бараниот систем за плаќање на апликацијата, кој му дава до 30% од дигиталните приходи. Apple и Epic се жалат на одлуката.

Последниот квартал беше првиот целосен период откако Apple воведе промени во својот мобилен софтвер што бараше апликации од трети страни да ги овластат корисниците да ја следат нивната употреба, клучен дел од индустријата за онлајн рекламирање. Facebook Inc објави побавен раст на приходите оваа недела поради промените во Apple, додека Snap Inc. на Snapchat минатата недела предупреди дека очекува растот да забави поради истата причина.

Силата на другите производи на Apple за време на пандемијата Ковид-19 помогна да се зголеми профитот. Компанијата им користи на работниците и учениците дома, кои сакаат нови лаптопи и таблети iPad. Од почетокот на пандемијата, нарушувајќи го нормалното работење, Apple престана да дава детални упатства за продажба на поединечни производи. Сепак, аналитичарите и инвеститорите бараа какви било навестувања пропуштени од Тим Кук за време на конференцискиот повик на компанијата со експерти.

Нема прогноза за профит

Несигурност предизвикува и фактот што групата не ги предвидува своите идни профити од почетокот на пандемијата. Кук рече дека недостигот на делови најверојатно ќе има посериозно влијание врз приходите во тековниот квартал отколку што претходно очекуваше производителот. Сепак, тој предвидува рекорден промет. Менаџерот веројатно се надева дека уредите кои Apple ги претстави во последните недели – iPhone 13 и лаптопот Macbook Pro – ќе се продаваат добро во божиќната сезона.

Шансите за ова не се лоши. На пример, Американското здружение за малопродажба (NRF) очекува рекордна продажба околу празниците. Оваа година потрошувачите ќе имаат поголеми заштеди од кога било поради пандемијата. За ноември и декември здружението очекува раст на продажбата меѓу 8,5 и 10,5 отсто. Барем ако не се продлабочат постоечките проблеми.