До крајот на 2025 година на патиштата ќе има 85 милиони електрични возила

39

Технолошките аналитичари предвидуваат дека бројот на електрични возила (ЕВ) во употреба ќе порасне за 33 отсто во 2025 година, а 73 отсто од нив ќе бидат на батерии.

Глобалната бројка дадена од консултантите од Гартнер првенствено беше поттикната од поголемата продажба на електрични возила во Кина од 58 проценти и во Европа од 24 проценти. Се очекува овие региони да сочинуваат 82 отсто од сите електрични возила во светот.

Исто така, пишува The Register, побарувачката за традиционални возила со внатрешно согорување се очекува да расте, при што некои аналитичари предвидуваат годишна стапка на раст од 9,2 отсто до 2030 година.

Според Гартнер, до крајот на 2025 година на патиштата ќе има 85 милиони електрични возила – автомобили, автобуси, комбиња и тешки камиони, што е зголемување во споредба со 64 милиони во 2024 година. Во своите бројки, истражувачот на пазарот вклучи електрични возила со батерии (BEV) и plug-in хибридни електрични возила (PHEV), истакнувајќи дека се предвидува дека бројот на BEV ќе расте побрзо од бројот на PHEV – 35 проценти наспроти 28 проценти.

Се очекува и Северна Америка да заостанува зад остатокот од светот, со 10,4 милиони електрични возила до крајот на 2025 година, во споредба со 20,6 милиони во Европа и 49 милиони во Кина.

Иако бројките се високи, прогнозите не се оптимистички како изминатите години. Џонатан Девенпорт, виш директор аналитичар во Гартнер, забележува дека прогнозата доаѓа и покрај „неколку спротивставени ветрови што влијаеја на пазарот на електрични возила во последниве месеци“.

„Многу компании прецениле колку брзо ќе се случи транзицијата кон електрични возила. Ова доведе до одложување на лансирањето на новите модели“, изјави Девенпорт.

Претходно оваа година, американскиот производител на автомобили Форд објави дека ќе ја преиспита својата стратегија бидејќи купувачите бегаат од релативно скапите возила. Слично, Stellantis го запре производството на електричниот Fiat 500, наведувајќи ја слабата побарувачка во услови на општо забавување на продажбата на електрични возила на европскиот пазар на автомобили.