Електричните возила ќе поскапат во 2025 година

37

Додека производителите се борат да ги исполнат целите за продажба на електрични возила (EV) следната година, се очекува ценовната војна да го намали профитот, се вели во извештајот на инвестициската банка UBS.

„Предвидуваме дека ќе има ценовна војна за ЕВ возилата во текот на следната година. „Производителите, првенствено Volkswagen (VW), ќе мора агресивно да ги промовираат своите електрични возила“, се наведува во извештајот на UBS.

Целите на ЕУ за намалување на емисиите на CO2 до 2025 година ги принудуваат производителите да ги напуштат профитабилните мотори со внатрешно согорување (ICE), објави Форбс.

Продажбата на сите нови возила ICE ќе биде забранета до 2035 година.

Производителите како Фолксваген побараа од политичарите да ги олабават овие правила, но безуспешно.

Извршниот директор Оливер Блум рече дека ЕУ треба да ги прилагоди целите за емисиите на CO2 поради забавувањето на продажбата на ЕВ. Тој, исто така, рече дека VW ќе бара договори за заеднички да ги исполни целите за емисиите со поефикасни производители на ЕВ.

Зголемениот притисок поради построгите регулативи за CO2 врз компаниите како Фолксваген, Рено и Форд веројатно ќе предизвика ценовна војна.

Традиционалните производители на автомобили брзаат да ги заменат моторите со внатрешно согорување со електрични возила.

Политичарите ќе се прашуваат дали ЕУ ќе биде принудена да ги релаксира своите правила доколку се зголемат финансиските загуби или работните места.

Продажбата на електрични возила стагнира
Продажбата на електрични возила во Европа оваа година стагнира, со што целите се изложени на ризик.

BMW изгледа стабилно, додека Volvo ќе ги импресионира инвеститорите, барем со својот напредок во сегментот на електрични возила.

Сепак, таа е оптоварена со преамбициозни цели во однос на профитот и продажбата.

Целите кои предвидуваат дека продажбата на ЕВ ќе претставува близу 80% од сите продажби на нови автомобили до 2030 година изгледаат малку веројатни. Продажбата во Европа оваа година веројатно ќе биде околу два милиони, што е далеку под 20%.

Прогнозите покажуваат дека продажбата на ЕВ би можела да достигне помеѓу 40% и 60% од пазарот до 2030 година, далеку од планираните 80%.

UBS изјави дека ЕУ значително ги заострува целите за намалување на емисиите на CO2 до 2025 година. Ова претставува скап предизвик за производителите, со оглед на стагнацијата на продажбата на електрични возила.

„Групата VW треба да го удвои својот удел во продажбата на ЕВ во ЕУ на 25% до 2025 година, од 13% во 2023 година. Тоа мора да го направи за да ги исполни барањата за емисија на CO2, што од денешна перспектива изгледа многу предизвикувачко“ , според извештајот на UBS.

Renault мора да ја зголеми продажбата на електрични возила (EV) за седум проценти во текот на 2023 година за да ги исполни целите.

Како работат другите компании?
Volvo ги надмина очекувањата во сегментот EV благодарение на поврзаноста со кинеската компанија Geely. Сепак, UBS вели дека целите на Volvo за продажба и профит на ЕВ се нереални.

Германската консултантска компанија Dataforce предвидува дека и Ford Europe ќе биде под притисок да ги исполни целите за продажба на ЕВ.

Неисполнувањето на лимитот за CO2 може да резултира со големи казни, кои за големите производители би можеле да изнесуваат стотици милиони евра.

Постигнувањето на новите цели ќе бара значително зголемување на продажбата на ЕВ и plug-in хибриди, и покрај намалените субвенции и скептицизмот на пазарот.

Производителите ќе треба да усвојат стратегии како што се здружување на CO2, прилагодување на цените и зголемен мониторинг на емисиите за да се справат со предизвиците. Ова се наведува и во извештајот на Датафорс.

Помалите и попристапни модели ќе помогнат во транзицијата кон масовниот пазар. Датафорс не ја спомена можноста ЕУ да ги опушти целите.

УБС не виде индикации дека ЕУ може да ги одложи своите цели за CO2 до 2035 година, но ја виде можноста за долгорочно ублажување.

„Меѓутоа, ако побарувачката за ЕВ не покаже знаци на закрепнување и покрај растечките попусти на цените, не би ја исклучиле можноста за интервенција на ЕУ“, рече УБС.

Сето ова е со цел да се ограничи финансискиот товар на индустријата која веќе се соочува со предизвици, како што е зголемената конкуренција од Кина, додаваат тие.

ХСБЦ Глобал Рисрч објави дека потенцијалните казни за производителите кои не ги исполнуваат целите на ЕУ за емисии може да достигнат пет милијарди евра. Рено изјави дека казните би можеле да бидат двојно повисоки.

„Волво и БМВ се подобро позиционирани, додека Фолксваген и Рено имаат голем јаз што треба да се надминат“, се наведува во извештајот.

Заостанатите производители се надеваат дека новите модели би можеле да го намалат јазот, според HSBC Global.

Цена на возилото
Во однос на цената, ЕВ често се премногу скапи во споредба со возилата со мотори со внатрешно согорување и имаат помала корист.

Групата на европски конзервативци и реформисти (ЕЦР) ги имаше следните коментари:

„ЕЦР долго време тврди дека целите на ЕУ за усвојување на електрични возила, особено целта од 100% до 2035 година, се целосно нереални“.

Агресивниот пристап кон укинувањето на моторите со внатрешно согорување го загрозува автомобилскиот сектор, загрозувајќи ги работните места и стабилноста на европската економија, додаваат тие.

„Брисел мора повторно да размисли и да усвои побалансиран пристап кој поставува остварливи цели, ги поддржува сите технологии и ги охрабрува европските производители да иновираат и да се натпреваруваат на глобално ниво. Ако не се стори тоа, ризикува да се заглави секторот во криза“, велат од ECR.

Еколошките здруженија ќе се борат со секој обид за промена на правилата со сите потребни средства.