ЕУ: Големи се шансите да не се збогуваме со дизелот и бензинот во 2035 година

93

Извештајот на Европскиот суд на ревизори јасно покажува дека во моментов има тесни грла во синџирот на снабдување со суровини што може да ја загрозат целата транзиција кон електрични автомобили.

Поттикнувањето на електричната мобилност изгледа како јасен пат за Европската унија. Секако дека е отворен патот и за други технологии со нула емисија во сообраќајот, но засега освен водород не се на повидок.

Но, дури и со електричните автомобили ситуацијата не е толку едноставна. Имено, во извештајот на Европскиот суд на ревизори јасно се заклучува дека во моментов има тесни грла во синџирот на снабдување со суровини кои би можеле да ја загрозат целата транзиција. На тоа треба да се додадат зголемените трошоци и глобалната конкуренција.

Затоа, напорите на ЕУ за зголемување на производството на батерии можеби нема да бидат доволни за да се задоволи растечката побарувачка.

Ревизорите предупредуваат на две можни сценарија доколку капацитетот за производство на батерии во ЕУ не порасне според планираното. Може да се случи по 2035 година ЕУ да не ја забрани продажбата на нови автомобили на бензин и дизел.

Во второто сценарио, треба да се потпреме на батериите и електричните возила од трети земји за да се постигнат климатските цели на ЕУ. Сепак, тоа е на штета на европската автомобилска индустрија, односно на економската и социјалната благосостојба на речиси целиот континент.

Продажбата на нови автомобили со бензин и дизел треба да биде забранета од 2035 година. Според тоа, батериите се од големо стратешко значење за ЕУ ​​- и важни за постигнување на климатските цели, се вели во извештајот на Судот на ревизори.