
Брисел има намера да воведе царини за увоз на авиони „Боинг“ доколку трговските преговори со САД не успеат, објави „Фајненшл тајмс“, повикувајќи се на два извори блиски до преговорите.
Целта би била вредноста на американскиот увоз од 100 милијарди евра да се стави на царинската листа.
Таквиот список мора да биде одобрен од квалификувано мнозинство од земјите-членки.
Моментално има тримесечен период во кој САД ги одложија реципрочните царини за Европската Унија (ЕУ) од 20 проценти, за да можат да се водат преговори. Овие царински давачки беа привремено намалени на 10 проценти.
Сепак, во исто време, царински давачки од 25 проценти се применуваат за увоз на автомобили, челик и алуминиум од ЕУ.
Како знак на добра волја, ЕУ го замрзна царинскиот пакет во вредност од 21 милијарда евра до 14 јули.
Официјални лица изјавија за „Фајненшл тајмс“ дека проширената листа веројатно ќе стапи на сила во исто време доколку не се постигне договор со Вашингтон.
Минатата година, земјите од ЕУ увезоа авиони, вселенски летала и резервни делови за авиони од САД во вредност од 18,3 милијарди евра.
Европскиот комесар за трговија, Марош Шефчовиќ, оваа недела во Европскиот парламент изјави дека сега 70 проценти од европскиот извоз во САД подлежи на царински давачки. Ако на тоа се додадат царинските давачки за лекови, полупроводници и други производи, бројката би можела да се зголеми на 97 проценти или стока во вредност од 549 милијарди евра.
За производителите на авиони, кои работат од 1979 година и уживаат во речиси непрекинати услови на бесцаринско плаќање, проблемот е голем бидејќи нивниот синџир на снабдување е дистрибуиран низ целиот свет. На пример, Боинг увезува делови за некои авиони од Италија и Јапонија.
Раководителите на некои авиокомпании, како што е „Рајанер“, изјавија дека би сакале да ја одложат набавката отколку да платат повисока цена поради царините.
САД извезуваат многу повеќе стоки поврзани со воздухопловството и одбраната отколку што увезуваат. Во 2023 година, извозот во овие области изнесуваше 136 милијарди долари на глобално ниво. Увозот, од друга страна, изнесуваше само 22 милијарди долари.