
Предраг Николовски, Operations & Creative Director, AdValue (Северна Македонија) зборуваше за публикацијата ADBOOKA за еволуцијата на агенциите.
Да се биде мала агенција на македонскиот пазар – кои се клучните предизвици?
Наместо мала, би рекол млада или како што сакаме да кажеме „boutique“агенција. Тоа значи поголема слобода во креирањето на работните процеси, како и адаптација на она што го бара технологијата и е неопходно за бизнисите. Иако AdValue постои 7 години, јас и мојот партнер Срѓан сме активни на маркетинг сцената повеќе од 15 години. Она што останува најголем предизвик е свесноста на луѓето за нашата работа, особено со развојот и користењето на дигиталните канали.
Вашата агенција работи на неколку маркети од скоро. Како се подготвивте за проширување на регионалните пазари и кои се спецификите што ги забележавте во однос на локалниот пазар?
Процесот на пробивање на повеќе пазари не траеше долго бидејќи нашето искуство вклучува работа надвор од државата. Она што е универзално во нашата работа е професионалноста и стручноста што се очекуваат насекаде. Се разбира, пазарите се различни, но алатките за работа се слични. Сепак, она што би сакал да го истакнам – особено за регионот, а ќе биде интересно и за читателите – се некои трендови што ги видовме, имено дека Македонците сакаат да купуваат кога има големи попусти, Србите „паѓаат“ на креативна игра, додека во Хрватска најдобар ефект даваат глобалните комуникациски кампањи. Нашето мото е креативно решение, испорачано на вистински начин, време и место.
Можете ли да споделите пример за успешна кампања што сте ја имплементирале што ви помогна да ја зајакнете вашата позиција на пазарот?
Имавме многу успешни кампањи, но омилени ни се оние кои се одвиваа интегрирано на повеќе пазари. Би сакал да ги споменам кампањите за автомобилската марка MG MOTOR, односно кампањата „Get out of the box“ со која имавме можност да го претставиме брендот на пазарите во Македонија и Србија, а со тоа и да ја претставиме работата на нашата агенција надвор од границите. Со овој проект нашата агенција го зазеде третото место во државата на BalCannes.
Што мислите, кои се најголемите трендови во дигиталниот маркетинг денес?
Кога станува збор за социјалните мрежи, денес сме сведоци на тренд наречен ВИДЕО содржина. Имено, борбата меѓу META и TikTok за вниманието на корисниците направи кратката видео содржина да владее на сите уреди. Кога овде ќе го додадеме YouTube како главен канал за видео содржини, доаѓаме до заклучок дека видеото е КРАЛ. Сигурен сум дека оние што го читаат ова очекуваа прво да го спомнам трендот на вештачката интелигенција, но мислам дека тој сè уште доаѓа и затоа го споменувам второ. Тоа е тренд кој ќе ја обликува дигиталната комуникација во наредните години, а за агенциите новиот колега е оној кој се прави најпаметен, не пие алкохол и не се смее на канцелариски шеги, а сепак сите го сакаат.
Како вашата агенција се прилагодува на брзиот развој на новите технологии, особено каде стои собранието за вештачка интелигенција и автоматизација во маркетингот?
Во нашата агенција постојано учите и усовршувате. Од почетокот на мојата кариера, дигиталните канали и алатки се променија многу брзо, а јас успеав да бидам во чекор со нив само благодарение на постојаната вклученост. Тајната е во раното тестирање и истражување, и затоа се обидуваме да ги вклучиме сите алатки што го фаќаат нашиот радар пред да станат мејнстрим. Тимот за внатрешен развој, нашиот таканаречен „систем на додадена вредност“ овозможува континуирано надградување на секој член од тимот со постојана практична едукација. „AdValue system“ овозможува „one stop shop“ за клиентите, т.е. како дел од нашата понуда нудиме комплетни решенија, од стратегија, концепција, дизајн, видео продукција, веб, до пласман и спонзорирање на сите канали. Овој не ни дозволува да имаме креативна контрола. Во моментов тестираме алатки од видео доменот и можам само да кажам дека технологиите се движат со поголема брзина од пропишаната, а пропишани нема.
Кои се вашите цели за следните неколку години? Како планирате идното проширување на агенциите и на кои пазари гледате најмногу можности?
Нашата цел е да имаме повеќе регионални клиенти, бидејќи ова се покажа како успешна формула во последните три години. Нашата цел е да им обезбедиме на клиентите ефективен увид во цевководот на нивните проекти, што би сакале да им го понудиме како решение на другите агенции во регионот. Ова ќе овозможи оптимизација на ресурсите на агенцијата, а воедно ќе му даде можност на клиентот да се вклучи и активно да ја следи имплементацијата со свој придонес. Нашиот развој во земјите од поранешна Југославија дефинитивно го гледаме како тип на сигурен раст, додека развојот на пазарите во ЕУ и САД е нешто што ќе се развива со лежерно темпо.
Кои се најчестите предизвици со кои се соочувате кога работите со клиенти, особено кога работите на нови пазари?
Што се однесува до предизвиците, тие се претежно слични на домашниот и на регионалниот пазар. Со кого започнуваме соработка, важно е да најдеме заеднички јазик и да следиме заедничка цел со клиентот. Секогаш е добро да се работи со компании кои имаат барем еден искусен продавач во тимот со кој се согласуваме. Во однос на нашиот пристап, она што го правиме е фундаментална анализа на пазарот, правилата и прописите, потенцијалното целно однесување и активностите на конкурентите. Овој процес го започнуваме уште пред да го потпишеме договорот со клиентот, во фаза на терен и го продолжуваме во првата фаза на соработка – доколку победиме, се разбира. Ако не победиме, не смееме да се разочараме, бидејќи дефинитивно научивме нешто повеќе за тој пазар и индустрија, а знаењето може бескрајно да се користи, т.е. можеби може да се примени на решение за друга индустрија или пазар.
Преземено од marketingmreza.rs