Facebook ќе ги отстрани насочените реклами поврзани со некои чувствителни категории

35

Персонализираните реклами, прикажани само на оние луѓе за кои алгоритмите заклучуваат дека можеби се најисплатливи, досега заработиле милијарди на Facebook.

Следејќи ги навиките и преференциите на корисниците, нивните системи можат толку прецизно да таргетираат личност со приспособена реклама, што многу корисници веќе почнаа да се сомневаат дека Facebook ги „шпионира“.

Вистина е дека го следи секој нивни потег и ги познава речиси исто како и тие, па затоа може да им ја покаже вистинската реклама во вистинско време, во зависност од нивното расположение, моментални потреби и слично. Оваа практика е многу ефикасна и исплатлива, како за Facebook, така и за огласувачите. Сепак, како и секогаш во животот, секогаш има такви кои ги користат предностите на достапните технологии. Facebook го забележа ова и донесе, како што напишаа во соопштението, „тешка, но избалансирана одлука“.

Од 19 јануари следната година, веќе нема да им дозволува на огласувачите да ги насочуваат своите реклами кон целните групи според збир на чувствителни критериуми.

Нема персонализација

Деталното таргетирање на рекламите повеќе нема да нуди опции за приспособување на целните групи според здравствени критериуми, сексуална ориентација, религиозни убедувања, политички ставови и разни социјални прашања. Со други зборови, во случај да „лајкнете“, на пример, некоја од политичките партии или верски организации, групи за поддршка на луѓе со болест или страници поврзани со ЛГБТ лица – во иднина повеќе не треба да гледате реклами во вашиот „фид“ кои пристигнале таму поради овие преференции.

Во Facebook посочуваат дека се свесни дека оваа одлука негативно ќе се одрази на некои организации и компании, како и на оние кои користеле реклами на оваа платформа за да поттикнат промени во општеството.

Сепак, Facebook заклучил дека персонализирањето на рекламите според овие критериуми прави повеќе штета отколку корист, па решија да го ограничат. Покрај овие промени, корисниците веќе ќе можат подетално да контролираат какви реклами им прикажува Facebook.

Ова ќе ви овозможи во вашите поставки да изберете да се прикажуваат поретко реклами од доменот на политиката, родителството, алкохолот и миленичињата. На почетокот на следната година на оваа листа, меѓу другото, ќе се најдат и реклами поврзани со слабеење и коцкање.