Германија очекува економски придобивки од фудбалското првенство

19

Германија како домаќин на европското фудбалско првенство Еуро 2024 се надева на зголемена потрошувачка на навивачите, со надеж дека тоа би можело да го забрза овогодинешниот проектиран раст на Германија од 0,3 отсто.

За Евро 2024, што ќе се одржи од 14 јуни до 14 јули, достапни се 2,7 милиони билети, а градовите домаќини – Берлин, Минхен, Келн, Дортмунд, Дизелдорф, Франкфурт, Гелзенкирхен, Хамбург, Лајпциг и Штутгарт очекуваат голем број на домашни и странски гости.

Генералниот директор на Германската туристичка асоцијација (ДТВ), Норберт Кунц, вели дека 2024 година би можела да биде рекордна за туризмот во Германија, поради многубројните ентузијастички љубители на фудбалот кои сакаат да го доживеат првенството во живо.

Пиварниците исто така може да очекуваат да имаат корист од фудбалското евро. За време на Светското првенство во 2006 година, чиј домаќин беше и Германија, продажбата на пиво се зголеми за околу пет проценти пред и за време на првенството.

„За време на турнирот се пие повеќе пиво од вообичаено“, изјави Холгер Ајхеле, претставник на Здружението на германските пивари.

Овој вид на економски моментум би бил особено добредојден, бидејќи 2023 година беше тешка година за индустријата за пиво, со пад на продажбата во Германија за 4,5 отсто на 8,4 милијарди литри, покажуваат податоците на германската влада.

Иако голем спортски настан може да го подигне духот и да го подобри имиџот на земјата домаќин, искуството од Светското првенство во 2006 година покажа дека големите спортски настани не се економски огномет, изјави директорот на Германскиот економски институт (IW), Михаел Гроемлинг.

„Многу потрошувачи веројатно ќе го искористат турнирот како можност да купат нов телевизор или да пијат повеќе пиво. Штедат на друго место – рерната наместо во ресторан, вечер со телевизор наместо во кино. Како резултат на тоа, личната потрошувачка не мора да расте, туку се менува“, вели Гемлинг.

Економистите на Комерцбанк, исто така, предвидоа дека економијата би можела да стагнира во вториот квартал, кој ја вклучува првата половина од турнирот, по растот од 0,2 отсто во првите три месеци.

„Продажбата на мало би можела да порасне доколку домаќинот е успешен. Како прво, ако германската репрезентација ја преживее првата фаза од турнирот, расположението на потрошувачите може да се зголеми“, рече портпаролот на индустриската асоцијација ХДЕ.

Продавниците за храна обично работат добро за време на големите спортски настани, бидејќи навивачите собираат пијалоци и храна додека ги гледаат натпреварите заедно. Но, ефектите на пазарот на трудот, предупредуваат експертите, се привремени и во најдобар случај регионални.