Германската угостителска индустрија во криза

Од почетокот на годината, германската угостителска индустрија бележи негативен деловен биланс, а прометот пред пандемијата останува недостижен. Новата влада планира стимулации, но дали тие ќе бидат доволни?

Прометот од јануари до крајот на март беше номинално за 0,3 проценти над оној во првите три месеци од 2024 година.

Кога ќе се одземат инфлацијата и сезонските фактори, угостителските објекти всушност биле во реален дефицит од 3,4 проценти, објави агенцијата ДПА, повикувајќи се на Дестатис.

Во исто време, во последните два месеци од периодот, прометот се намали за 1,3 проценти и номинално и во реалност во споредба со претходната година. Доставувачите се снаоѓаа само малку подобро од сопствениците на хотели, ресторани и пансиони и успеаја да забележат барем номинален плус.

Угостителската индустрија веќе беше во вистинска рецесија минатата година. Со зголемувањето на цените на пијалоците, храната и ноќевањата, достигна минимално зголемување на номиналниот промет.

За време на пандемијата, тогашната влада се обиде да ја поддржи угостителската индустрија со привремено намалување на данокот на додадена вредност.

Новата влада на конзервативните христијански демократи и социјалдемократи планира трајно да го намали ДДВ-то од 19 на седум проценти почнувајќи од следната година.

Сепак, прашање е дали ова ќе предизвика корекција на цените во менијата и со тоа ќе го зголеми сообраќајот.