На традиционалните странски производители на автомобили им истекува времето да се прилагодат на кинескиот пазар на електрични автомобили, сигнализирајќи им на индустриските аналитичари дека компаниите мора да ги удвојат локалните партнерства за да преживеат.
Производителите на автомобили засновани на фосилни горива се мачеа да го задржат своето место на најголемиот светски автомобилски пазар, кој брзо се трансформираше во пазар каде што возилата со нова енергија сега сочинуваат повеќе од половина од продажбата на автомобили во земјата.
Ако странските марки „не можат наскоро да лансираат конкурентни возила со чиста енергија на кинескиот пазар, единствената надеж за заштеда на уделот на пазарот е веројатно да биде партнерството со домашен играч“, рече Ту Ле, основач и директор на Sino Auto Insights.
„Но, дали е доцна? Можеби за голем број странски брендови“, рече тој.
General Motors, Volkswagen и Nissan забележаа пад на приходите во Кина помеѓу 2019 и 2023 година, според пресметките на CNBC за податоците на компанијата.
Во 2023 година, јужнокорејската Kia објави продажба во Кина за повеќе од 30% под нивото од 2020 година, за споредба, рече дека нејзината продажба во Кина пораснала повеќе од шест пати помеѓу 2019 и 2023 година.
Како што расте загриженоста на инвеститорите, раководството ги разгледува плановите. Главниот извршен директор на GM, Мери Бара, минатиот месец изјави дека компанијата има закажано состаноци со акционерите и членовите на одборот на заедничко вложување на разговори за „реструктуирање“ за подобрување на профитот во Кина, некогаш најголемиот пазар на GM според приходите.
Пекинг побара од американските, германските и другите странски производители на автомобили кои влегоа во Кина пред неколку децении да основаат заеднички вложувања со локални, обично државни, компании.
Дури во 2022 година кинеските власти им дозволија на странските автомобилски компании целосно да го поседуваат нивното локално производство. Но, тоа беше профитабилен пазар, при што GM и Volkswagen ги држат првите две места во однос на пазарниот удел дури во 2022 година.
Кинеските BYD и Geely пораснаа оттогаш, консолидирајќи ги своите први и втори позиции на пазарот, според октомвриските податоци од здружението за патнички автомобили во земјата.
„Западните [автопроизводители] го сфаќаат фактот дека не можат едноставно да седат овде и да гледаат како нивните пазарни позиции само се еродираат и еродираат, и тие мора да направат нешто, тие мора да направат нешто големо“, рече Дејвид Норман, aдвокат за спојувања и превземања на A&O Sherman.
Тој ја претставуваше холандската Stellantis минатата година при купувањето на 20% од акциите во кинеската компанија за производство на електрични автомобили Leapmotor, во вредност од околу 1,59 милијарди долари.
Кинеските компании за електрични автомобили интегрираа екрани за забава слични на паметни телефони, проектори и технологија за помош на возачот во своите возила за да ја преживеат жестоката конкуренција на локалниот пазар.
Додека верзијата на Tesla на системот за помош на возачот допрва треба да добие целосно одобрение во Кина, домашните играчи развија своја. Xpeng, BYD и други локални компании користат Nvidia, додека кинескиот телекомуникациски гигант Huawei изгради системи за помош на возачот и системи за забава во автомобилот за други производители на автомобили.
„Мислам дека за да имаат конкурентни возила во Кина, [странските] компании треба да имаат напреден систем за управување што е споредлив со она што го гледате на некои кинески возила“, рече Стивен Даер, ко-раководител и шеф на автомобилската индустрија на AlixPartners во Азија. вежбање.
Тој очекува странските производители на автомобили да соработуваат со кинеските компании во областа на помош на возачот, не само за локалниот, туку и за прекуокеанските пазари. Фолксваген минатата година инвестираше 700 милиони долари во кинескиот стартап за електрични автомобили Xpeng.
Останува да се види дали странските производители на автомобили можат да изградат ефективна предност со партнерство со кинески компании кои продаваат свои автомобили или технологија на истиот пазар.
„Домашните брендови на нови енергетски возила се премногу конкурентни“, рече Венг Јаџун, партнер од Шангај во фирмата за М&А JunHe Law, на кинески, преведена од CNBC. „Можете да го вложите целиот свој напор, а сепак да продадете само неколку автомобили.
Венг очекува играчите во индустријата да се борат „до смрт“ за опстанок, а не за аквизиции во блиска иднина
Производителите на автомобили во Кина ги намалија цените за да привлечат купувачи, додека лансираа голем број нови модели за само една година. Дури и државните автомобилски компании се мачат.