Годинава беше лоша за медиумските компании, а се чини дека и 2023 година ќе биде исто

54

Медиумските акции беа прилично несигурни во 2022 година, при што самите компании изгубија милијарди долари од пазарната вредност бидејќи растот на претплатниците за стриминг се намали, а пазарот на реклами се влоши.

Тие „мачења“ најверојатно ќе продолжат во првата половина на 2023 година, според директорите на медиумите и индустриските аналитичари, како што објави CNBC. Дизни и Ворнер Брос. Дискавери, две компании во транзиција, особено кога станува збор за стриминг, неодамна го достигнаа најниското ниво во последните 52 недели.

Во 2022 година, до последните денови од декември, акциите на Warner Bros. Дискавери падна за повеќе од 60 отсто, а Дизни повеќе од 45 отсто. Медиумската индустрија достигна врвна точка бидејќи конкуренцијата меѓу стриминг услугите се загрева и потрошувачите стануваат сè попребирливи за бројот на нивните претплати.

Згора на тоа, компаниите се борат со помали приходи од реклами.

Некои очекуваат консолидација да се случи во блиска иднина. Но, исто така, Марк Бојдман, шеф на инвестициското банкарство за медиуми и забава во Solomon Partners, вели дека има „хаос низ целиот сектор“.

– Сите со години велат дека технологијата ќе го промени светот на медиумите, а тоа го направи. Но, сега сме во оваа вистинска точка кога е време на криза – вели тој и предвидува дека „стриминг пакетите“, односно комбинација од неколку услуги, ќе станат особено важни во 2023 година.

Со други зборови, имате можност да добиете пристап до различни услуги за стриминг со една претплата.

Тоа секако беше тешка година за стриминг пазарот и медиумските куќи. Nasdaq Composite е на пат за најлош пад од 2008 година и втора година по ред го намали S&P 500.

Големите технолошки акции изгубија најмалку половина од својата вредност. Акциите на Нетфликс паднаа за повеќе од 50% во 2022 година, а нејзината пазарна капитализација беше намалена на половина на приближно 123 милијарди долари.

Кога Нетфликс објави дека изгубил претплатници во првиот квартал – прв пат по повеќе од 10 години – веста испрати „шок“ низ секторот. Оваа услуга ја „обвини“ зголемената конкуренција.

Од друга страна, Дизни се соочува со предизвици уште од раните денови на пандемијата, кога кината и тематските паркови беа затворени со месеци. Финансиските перформанси на Дизни беа под „лупа“ во последните месеци, а по разочарувачкиот извештај за заработката во ноември, бордот на компанијата го собори Боб Чапек од функцијата извршен директор и го врати долгогодишниот поранешен шеф Боб Игер.

Иако инвеститорите на Дизни веднаш беа воодушевени од враќањето на Ајгер, акциите набргу потоа ослабеа, неодамна затоа што Avatar: The Last Airbender не ги исполни очекувањата за време на викендот на отворање.

Нетфликс, пишува CNBC, повеќе не се вреднува со повеќекратна заработка. Ваквото расположение на инвеститорите влијаеше и на Warner Bros. Discovery, кој планира да ги комбинира HBO Max и Discovery следната година.

Исто така, Paramount Global и NBCUniversal не беа имуни на оваа криза.