Харизматични лидери, мултитаскери, нетрпеливи владетели – Дали Маск и Џобс се слични?

50

„Финализираното купување на Твитер, од страна на Илон Маск, ме потсетува на старата приказна за враќањето на Стив Џобс во пропаднатиот „Епл“.

Оваа недела го означува почетокот на новото поглавје во веќе долгата и извртена сага за Илон Маск-Твитер, пишува Стоун, продолжувајќи: „Во четвртокот, шефот на Тесла го посети седиштето на Твитер во Сан Франциско носејќи мијалник, а потоа сигнализираше дека е подготвен  метафорично да го фрли на компанијата. Во рок од два дена со настани, тој ја заврши аквизицијата, го отпушти врвот на Твитер и ја презеде директорската работа“.

Најбогатиот човек на светот сега го поседува најгласниот мегафон на светот.

Замрсената приказна за Маск и Твитер е, на многу начини, без преседан во историјата на високата технологија.

„Но, неговите аспекти ме потсетуваат на друга епска приказна: онаа на Стив Џобс, кој се врати во Apple во средината на 90-тите, откако беше отпуштен од компанијата што ја основаше во 1985 година“.

Исто како Twitter денес, Apple во 1990-тите значеше многу повеќе културно и политички отколку финансиски. Во тоа време, оваа технолошка компанија беше практично уништена од доминацијата на Мајкрософт и имаше само 4,4% удел од пазарот на персонални компјутери.

Џобс, пишува Стоун за Блумберг, често велеше дека Apple е само неколку месеци од банкрот во 1997 година, пред Мајкрософт – обидувајќи се да ја спречи претстојната антимонополска ревизија – помогна да се спаси производителот на iPhone со инвестиција од 150 милиони долари.

Лидери со шарм
Како и Маск, Џобс беше харизматичен лидер кој имаше месијански поглед на важноста на неговата компанија за светот.

– Што е, сепак, Apple? Apple е за луѓе кои размислуваат „надвор од кутијата“, за оние кои сакаат да користат компјутери за да им помогнат да го променат светот, да им помогнат да создадат работи што прават разлика, а не само да ја завршат работата, изјави Џобс за магазинот „Тајм“,уште во 1997 година.

А потоа, тука е Маск од минатата недела, кој се обидува да ги смири вознемирените огласувачи: „Причината поради која го купив Твитер е тоа што е важно за иднината на цивилизацијата да има заеднички дигитален градски плоштад каде што може да се дискутира за широк спектар на верувања на здрав начин, без прибегнување кон насилство“.

Потсетуваме и дека големиот ривал на Tesla, GM, одлучи да го паузира рекламирањето на Twitter, додека не види во која насока ќе се развива компанијата понатаму. Така, Маск ќе мора дополнително да работи напорно за да ги убеди големите играчи дека Твитер останува место кое вреди да се почитува.

Маск сега, како и Џобс тогаш, важи за озлогласен мултитаскикер, кој со задоволство презема дополнителна одговорност. Секако, треба да се истакне разликата што најбогатиот човек на планетата ги има и неговите две претходни компании, а тоа се Tesla и SpaceX. Џобс ја водеше пропаднатата софтверска компанија NeXT, која ја продаде на Apple, но ги собра и наградите на Pixar и успехот на првиот филм на компанијата, Toy Story.

И двајцата, истакнува Бред Стоун, биле нетрпеливи, доминантни.

Кога Џобс го презеде Apple во 1997 година, директорите имаа слично искуство како поранешниот извршен директор на Twitter, Параг Агравал и неговите колеги минатата недела.

Стоун наоѓа друга паралела меѓу двајцата Американци

Секако, двете ситуации се различни на многу начини. Враќањето на Џобс во Apple беше враќање на дарежливиот основач, кој повторно го презеде кормилото на компанијата што интимно ја познаваше. NeXT ја постави основата за новиот оперативен систем Macintosh, а беспрекорниот вкус и искуство на Џобс со хардверот доведоа до серија хит уреди – iMac, iPod, iPhone – кои засекогаш го променија светот на технологијата.

Твитер, исто така, доживеа „враќање на основачите“, кога Џек Дорси се врати како извршен директор во 2015 година. Од друга страна, Маск го познава Твитер само како еден од неговите најверни, опсесивни корисници.

Додека Apple слабееше и губеше од својот најголем ривал кога се врати Џобс, имаше релативно мал долг. Купувањето на Твитер од страна на Маск ќе и донесе на компанијата 13 милијарди долари, заедно со годишни камати од близу 1 милијарда долари.

Но, најголемата разлика од се е ова:

Џобс се врати во Apple токму на средината на пресвртната точка за компјутерите, по што следеше револуцијата на мобилните телефони. Тој ја намали понудата на производот и презеде смел ризик. Маск го презема Твитер во време кога социјалните медиуми очигледно престанаа да бидат бизнис за раст. Мета го покажа тоа минатата недела, со лоша финансиска проекција што збриша четвртина од вредноста на акциите.