И купувањето преку Интернет веќе не е имуно на поскапувања

44

Благодарение на економските подеми и падови, е-трговијата долго време беше практично имуна на инфлаторните притисоци и просечните цени на Интернет паѓаа секоја година помеѓу 2015 и 2019 година. Но, коронавирусот го заврши тој некогаш сигурен тренд.

Цените на Интернет скокнаа за 3,1 отсто во јули во однос на претходната година, според извештајот објавен од Adobe, пренесе Си -Ен -Ен. Од 18 категории опфатени од „Adobe Digital Economy“ индексот, сите освен шест забележаа скок на цените минатиот месец. Порастот на цените беше најдраматичен во јули за облека, лекови без рецепт и спортски производи.

„Пред коронавирусот, мислам дека немаше инфлација. Тоа беше чисто дефлаторно“, изјави за Си -Ен -Ен Остин Гулсби, поранешен советник на Обама, кој и помогна на „Adobe“ да го развие индексот.

Ова не е едномесечна грешка. Цените на мрежата почнаа да растат кратко време по избувнувањето на пандемијата во март 2020 година и овој тренд продолжи.

„Adobe“ откри дека цените на Интернет пораснале за 2,3 проценти во текот на 12 месеци до јуни, и дека тие зеле замав во јули. Ова означува остар пресврт од историскиот тренд пред коронавирусот. И меѓу 2015 и 2019 година, цените на Интернет паѓаа во просек за 3,9 проценти секоја година.

„Централната банка апсолутно треба да обрне внимание на она што се случува на Интернет“, рече Гулсби.

Мрежната инфлација е голема работа бидејќи падот на цените за е-трговија често се наведува како главна причина зошто инфлацијата на крајот треба да се врати на здрави нивоа.

Долго време, беше поевтино да се купуваат работи преку Интернет отколку во локалните продавници. Ова е делумно затоа што клиентите можат брзо и лесно да ги најдат веб -страниците што нудат најдобри зделки. Потрошувачите дури и не мора да го напуштат каучот за да пазарат.

Меѓутоа, во јули, годишните цени нагло пораснаа за облека преку Интернет (15,3%), лекови без рецепт (5,7%) и спортска опрема (3,5%), според Adobe. Другите категории се вратија на своите дефлациски трендови. Во јули, цените на интернет паднаа за компјутери (-7%), играчки (-4%) и канцелариски материјали (-2.5%).

Сепак, дури и во области каде што цените паднаа, не беше толку брзо како и обично. Adobe прецизира дека цените на електрониката паднаа за 2% во текот на 12 месеци до крајот на јули. Ова е остар контраст со историскиот просечен пад на цените на цените на електроника за 2015-2019 година од 9 проценти.

Adobe ги следи цените на Интернет месечно од 2014 година, но само минатиот месец почна да објавува податоци за инфлацијата во е-трговија. Претходно, Adobe ги споделуваше овие податоци речиси исклучиво со владини агенции и академици.

Инфлацијата измерена од владата, вклучително и купувањето преку Интернет, е во пораст во последно време. Потрошувачките цени во САД скокнаа за 5,4 проценти во 12 месеци, кои завршија во јули.

Претседателот на Централната банка, Џером Пауел рече дека инфлацијата веројатно е минлива, дека ќе се намли со повторното отворање на економијата. Како доказ, тој го посочи драматичниот пораст и последователниот пад на цените на дрвата. Тој, сепак, призна дека постои ризик централната банка и инвеститорите да прават грешки и дека инфлацијата ќе трае подолго од очекуваното.

Извршните директори на BlackRock (BLK) и JPMorgan (JPM) неодамна рекоа дека не мислат дека инфлацијата ќе биде привремена. Дебатата за инфлацијата стана политички фудбал, а републиканците ги нападнаа демократите поради зголемувањето на цените на храната и училишниот прибор.