Интегрираната комуникација во маркетингот е клуч за успех

163

Секој маркетинг професионалец, без оглед дали работи во агенција или компанија, знае дека интегрираната комуникација е клуч за успех, ова во интервју за нашиот портал го истакнува Јасмина Николиќ, директор во New Moment New Ideas Company од Белград. Таа ќе биде гостин говорник на 26-от Golden drum, фестивал на креативноста што ќе се одржи во словенечкиот град Порторож на 17-ти и 18-ти октомври.

Бизнис Инфо: Вие сте дел од рекламната индустрија во Србија веќе подолго време. Што, според вас, се смени во маркетингот на национално и регионално ниво?

Благодарение на дигиталниот, маркетингот доживеа огромна промена насекаде. Дигиталниот маркетинг го редефинира начинот на којшто формираме производ, цена, дистрибуција и промоција. За да бидат во тек, и брендовите и луѓето, треба да го следат темпото на дневна основа. Тоа има огромно влијание врз рекламирањето, но и врз многу други индустрии. Постојаното учење и подобрување се задолжителни и го прават овој процес бесконечен. Тоа значи дека ние постојано се менуваме. Но, парадоксот е во фактот дека ние треба да останеме какви што сме вистински – да бидеме прифатени и сакани, а брендовите треба да бидат неверојатно блиски до човечките вредности. Ова не се однесува само на глобалната, туку и за регионалната и националната сцена за рекламирање. И точно, со препознавање на овие факти, верувам дека нашите пазари треба да станат порелевантни. Сè повеќе агенции од нашиот регион работат за други пазари, создаваат влијателни кампањи и освојуваат значајни награди, а секоја земја има силни национални фестивали.

Бизнис Инфо: Дали компаниите целосно  ја разбираат потребата од интегрирана комуникација со нивните клиенти и придобивките што ги носи?

Да, тоа е навистина така. Сигурна сум дека секој маркетинг професионалец, без оглед дали работи во агенција или компанија, знае дека интегрираната комуникација е клуч за успех. Гледам дека компаниите се обидуваат да ја подобрат позицијата на својот бренд. Некои од нив понекогаш се ограничени со буџети, храброст или знаење. Сепак, тие се обидуваат и тоа е видливо. Релевантната интегрирана комуникација е повеќе од неопходна. На крајот на краиштата, тоа е начинот на кој живееме – интегрирано.

Бизнис Инфо: Во која насока ќе се движи рекламната индустрија во иднина? Дали современите начини на интеракција со клиентите ќе ги потиснат традиционалните канали на рекламирање и маркетинг?

Ова е индустрија која гледа во иднината и доаѓа таму пред сите. Луѓето се медиумски канал повеќе од кога било – вчера имавте инфлуенсери, денес повеќе користите микроинфектори, додека истовремено треба да планирате нано-инфлуенсери за утре. Google нуди 102 бесплатни алатки за да ви помогне да ја испланирате вашата кампања. Брендирани содржини, особено во индустријата за забава, се користат премногу. Технологијата и управувањето со податоци создаваат нови специјалисти и под-професии во рамки на маркетингот. Но, сè што не ја менува суштината на нашата индустрија – секогаш ќе мора да ја разберете вашата целна група, начинот на кој тие размислуваат и се однесуваат, а најмногу – да имате креативна идеја што победува.

Бизнис Инфо: Колку е важна компонентата за социјална одговорност во рекламирањето денес? Како може рекламирањето да стимулира позитивни промени во општеството?

Лојалноста на брендот е целосно редефинирана. Новите генерации се “номади“ кога станува збор за брендовите. Тие се одлучуваат за брендови што ги почитуваат и со кои ги делат истите вредности. Презаситени сме од пораки кои секојдневно ги примаме. Брендовите постојано бараат нови начини да бидат забележани и сакани, не со трошење повеќе, туку со подоговорно и мудро инвестирање. Оние што се обидуваат да направат реална промена, стануват повеќе важни. Оние што зборуваат искрено и сурово, повеќе се ценети. Рекламирањето има моќ да стимулира позитивни промени и тоа активно го прави со години.

Бизнис Инфо: Кој беше одлучувачкиот фактор што ве доведе во светот на рекламирањето и што мислите дека е вашата мисија во овој свет?

Од секогаш обожавам рекламирање, но почнав вистински да го разбирам тоа благодарение на Драган Сакан. Совршено одговара на мојата личност и ми дозволува да се изразам и да развивам толку многу вештини и интереси. За мене, тоа е работа што ми носи радост секој ден. Мојата мисија е скромна – да уживам во она што го правам, да бидам опкружена со добри и инспиративни луѓе и да го споделам тоа што научив со другите.

Бизнис Инфо: Што ви значат наградите што ги добивате за вашата работа?

Освоивме 10 Cannes Lions и повеќе од 100 меѓународни и регионални награди. Тие значат многу, затоа што наградите сублимираат толку многу работи што се веќе таму: квалитет и моќ на тимот, креативен потенцијал, управување со услуги на клиентите и доверба што клиентот ја има во агенцијата. Во исто време, наградите го освежуваат ентузијазмот и мотивацијата, привлекуваат нови клиенти и нови креативни луѓе кон агенцијата.