Италија е загрижена за забраната на бензинци во ЕУ: „Ќе изгубиме многу работни места“

89

Северна Италија, срцето на европската автомобилска индустрија, е загрижена дека по 2035 година ќе биде забранета продажбата на автомобили со бензин и дизел, бидејќи илјадници работни места зависат од производството на мотори со внатрешно согорување.

„Одлуката да се забрани продажбата на нови автомобили на бензин и дизел е донесена премногу набрзина, премногу брзање“, вели 36-годишниот Фабрицио Јулијано, водич во Музејот национален дел на автомобили, во интервју за Хина.

„Транзицијата мора да биде постепена“
Јулијано, роден во Торино, смета дека транзицијата мора да биде постепена за да може индустријата да се прилагоди и дека Европската унија треба да дозволи синтетички или мотори со електронско гориво. Синтетичките горива се произведуваат од чист водород и јаглерод диоксид земени од атмосферата. Овие горива можат да се користат во денешните мотори со внатрешно согорување.

Италија, домот на Фиат, Ферари и Алфа Ромео, е еден од лидерите на бунтовничките земји против предлогот на Европската комисија, заедно со Германија, Полска, Чешка, Словачка, Романија и Бугарија. ЕУ не сака воопшто да нема штетни емисии на јаглерод диоксид во 2050 година, така што автомобилите треба да бидат електрични.

„Големата гаража на иднината“ е напишано на влезот на музејот во Торино, каде што се изложени автомобили од почетокот на 20 век. Светот тогаш беше возбуден од пронајдокот и напредокот на автомобилот, па еден локален благородник близок до компанијата Фиат основал музеј пред 90 години. Има 207 автомобили изложени на три ката, вклучувајќи го и првиот во Италија.

„Приказната за италијанскиот дизајн“
„Ова е приказна за нашиот дизајн, за италијанската креативност“, вели Јулијано. Фудбалерите на торинскиот гигант Јувентус се облечени во црно-бели дресови со натпис „Џип“, возило кое се склопува во Италија. Фиатот е најчестиот автомобил на улиците во Торино. Тие ја напуштаат фабриката Мирафиори, која се наоѓа на југозапад од градот, каде што работат околу 20.000 луѓе.

Градоначалникот на Торино, Стефано Ло Русо, стравува дека многу од овие луѓе ќе останат без работа доколку не им се дозволи таму да се продаваат автомобилите што сега ги склопуваат. Во производството на идните електрични автомобили не се користат толку многу делови, па потребата за работа е помала. Затоа, Ло Русо во март се сретна со Франс Тимерманс, потпретседател на Европската комисија.

„Разговаравме за тоа како промената на моторот на автомобилот ќе влијае на оваа област“, ​​рече Ло Русо по состанокот. „Побарав од Европската комисија да ја придружува оваа транзиција со соодветни алатки бидејќи ќе има последици за производниот сектор“, додаде тој.

Соочување со новата реалност
Ло Русо и Тимерманс зборуваа во Торино како дел од Европскиот форум на градови, конференција на две години на која се дискутира како користењето на фондовите на ЕУ може да ги преобликува градовите. Европскиот комесар за фондови на ЕУ, Елиса Фереира, забележува дека автомобилската индустрија е пред голема промена.

„Земјите и регионите едноставно мора да се соочат со нова реалност“, вели Фереира за Хина. Напоменува дека ова не е прва транзиција на индустријата во Европа, бидејќи слична судбина претходно имаше текстилната индустрија, бродоградбата и производството на челик.

„Компаниите и регионите ќе мора да ги преквалификуваат работниците за други работни места, а на располагање имаат и ЕУ фондови од кои ќе можат да подигнат пари за оваа намена“, вели Фереира.

Фабрицио Јулијано живее во зграда до фабриката на Фиат. Доживеа експанзија во 1960-тите и 1970-тите, а локалните жители и денес се горди на својот бренд. Но, Јулијано со денови од својот балкон забележува промени во дворот на фабриката. „Ги видов како тестираат електрични автомобили“, вели тој. „Изгледа дека промените се неизбежни.

Европската комисија до есен ќе објави нова регулатива за возилата во ЕУ. На автомобилите произведени по 2035 година ќе им биде дозволено да работат само на „јаглеродно неутрални горива“, но поради инсистирањето на Германија и Италија, синтетичките или е-горивата ќе бидат вклучени во таа категорија.

Со согорувањето на таквите горива се ослободува јаглерод диоксид кој веќе е земен од атмосферата, па наводно не придонесува за зголемување на емисиите на јаглерод диоксид. Сепак, технологијата за производство на е-гориво сè уште е во повој и далеку од комерцијализација. За нивното производство се потребни огромни количества електрична енергија од обновливи извори за да се добие чист водород преку електролиза.

Затоа работниците во Торино сè уште не знаат што да очекуваат во иднина.

Фото: pixabay