Како ирските пабови создадоа еден од најуспешните бизнис модели во светот?

163

Кога ќе помислиме на Ирска, првите работи што ни паѓаат на ум се веројатно зелените ливади, темното пиво и… пабовите. Многу малку се оние во светот кои не стапнале во ирски паб, без разлика каде се наоѓаат.

Најголемиот извоз на Ирска е нејзината „култура на пиење“. Тоа е исто така еден од најуспешните бизнис модели во светот. Ирски пабови има во речиси секој град во Америка, Европа и Азија. Тие изгледаат слично како што изгледаат во Даблин. Тие го нудат истото ирско мени и типично ирско пиво. И речиси секогаш се пример за успешен бизнис.

„Ирските пабови имаат глобална дистрибуција која е на второ место во светот по кинеските ресторани, преминувајќи ги и културните и географските граници“, напиша Бил Барич во својата книга „A Pint of Plain“.

Навистина, пиејќи Guinness во ирски паб, придружуван од добро познатата ирска музика и песни, во овие пабови човек како да се наоѓа во Ирска, дури и кога е во Скопје, Њујорк или некаде во Монголија.

Повеќето од пабовите имаат ист ентериер: облоги од темно дрво, удобни зелени фотелји, можеби галски знак или слики во рамка од Џејмс Џојс или Guinness на точење на ѕидовите. Фудбалските натпревари се емитуваат на големи ТВ екрани и ирска музика во живи или снимени изведби. И уште нешто – ирските пабови се претежно полни со весели и задоволни клиенти.

Како се создава успешен бизнис модел?

Водечко тука е чувството на автентичност. Да, има навистина многу ирски имигранти, особено во САД, ирската музика е популарна во многу земји, ирското пиво исто така, дури и непретенциозната, но вкусна храна. Овие работи дефинитивно придонесуваат за успех.

Меѓутоа, во текот на изминатите три децении, бумот на ирските пабови ширум светот главно се должи на партнерството помеѓу гигантот Guinness и компанијата Irish Pub, кои соработуваат за да создадат бизнис специјализиран за изградба на ирски пабови ширум светот.

The Irish Pub Company и нејзините конкуренти, вклучително и Ol Irish Pubs Ltd. и Love Irish Pubs, успеаја да создадат толку успешен бизнис модел што веќе беше имитиран и следен од стотици други помали трговци кои отвораат „ирски“ пабови насекаде во светот.

Сепак, најдобрите пабови, без разлика дали ги водат ирски имигранти или не, работат со дотичните компании. Тие им ги обезбедуваат основите на дизајнот и ги снабдуваат со се, од мебел до осветлување, сувенири, слики и музички инструменти.

Кој е таткото на ирскиот паб?

Архитектот од Даблин, Мел Мекнали ја основа компанијата Irish Pub во 1990 година, откако помина една деценија проучувајќи ги структурните елементи на популарните барови во неговиот роден град, забележувајќи правилно дека скокот во туризмот во Ирска најверојатно ќе создаде пазар во други земји со „културата на пиење“ во ирски стил.

Матичната компанија на Guinness – Diageo, пак, свесна за можноста за понатамошна масовна дистрибуција на својото бренд, потпиша договор со другата компанија. Така е создаден „ирскиот концепт за паб“ ширум светот.

Деловниот модел се покажа како исклучително успешен, со повеќе од 2.000 ирски пабови отворени само во Европа помеѓу 1992 и 1999 година. Од почетокот на новиот милениум, тие се проширија во повеќе од 53 земји низ светот – од Москва до Канада и Ирак.

Токму ирските пабови се покажуваат како важна и незаменлива врска помеѓу Ирска и нејзиниот народ со остатокот од светот – тие се еден вид портал за Ирска.

А останатото, како што велат, е историја… И многу точен Guinness.