Најуспешните бизнисмени знаат дека „топ играч“ во компанија вреди злато. Тоа може да го промени целиот бизнис. Секој што раководи со големи компании ќе го потврди ова. Истото ќе ви го докаже и интересна и корисна студија објавена од Џеф Смарт која испитува над 300 извршни директори и повеќе од 20 милијардери.
Врвен играч
Врвниот ‘играч’, играчот на ‘првата лига’ според мислењето на сите проверени и успешни е тој човек кој има барем 90% шанси да постигне резултати што можат да ги постигнат само 10% од најдобрите кандидати.
„Тоа е голема вистина“, пишува Џеф Смарт од лично искуство и искуство со работа со компании.
„Треба да знаете дека 20% од вашите вработени ќе постигнат 80% од вкупните резултати што се постигнати. Најдобрите играчи добиваат одлични оценки, затвораат повеќе зделки и наплатуваат повеќе. Тие веруваат во производот и компанијата“, продолжува Смарт.
Времињата на кои сме сведоци и оние што допрва доаѓаат за врвен бизнис бараат врвни луѓе. Google, Amazon, апликациите и мрежите напредуваат со незапирливо темпо. „Ако не следите, не се движите брзо, порано или подоцна ќе завршите“, е уште една паметна дијагноза и предупредување, вели Смарт.
Како да ги најдете најдобрите и да ги вработите?
Вработувањето на погрешна личност е премногу скапо. Пресметајте сами колку ве чини кога ќе ве остави еден вработен.
„Пред сè, треба да разберете каков совршен вработен ви треба, тој врвен играч. Не вработувајте пред да знаете што барате:
Каков човек треба да биде, кои се неговите интереси (ова е корисно за формулацијата на рекламите)
Што ја мотивира? (забележете дека некои сакаат да одат надвор од градот повремено или ќе бараат платено слободно време)
И што е најважно, разјаснете сами што е тоа што всушност го прави бараниот врвен?
„Добар дел од мојата кариера бев убеден дека нема доволно врвни луѓе за таа работа. И тогаш низ разговорите за оваа книга ја сфатив мојата грешка – за да добиеш врвен човек, треба да го регрутираш, да излезеш на терен и да го бараш. „Да се најде најдоброто не значи да се објави конкурс, да се објави оглас и да се чека“, советува Самрт.
Најдобар пример на Смарт е формирањето на фудбалски тим. Тим не создаваат играчите само што се појавуваат на теренот. Мора да го барате секој поединечно, да се „движите“ низ пазарот со јасна идеја за тоа каков играч ви треба. Мора да ги доведете играчите да играат.
„Еден од најдобрите начини да го добиете врвниот вработен што ви треба е да побарате од клиентите препораки. Или, уште подобро, побарајте го најдоброто од вашиот тим“, препорачува Смарт во својата книга.
Најуспешните бизнисмени знаат…
Она што Смарт го издвои во својата книга и истражување како најважно, а се однесува на „првата лига“ на вработени:
Врвните изведувачи сакаат да работат со врвни колеги и тоа значително ги мотивира. И Стив Џобс го следеше ова правило и се обиде да направи такви врски во своите тимови.
За да го добиете најдоброто, замолете ги вашите најдобри вработени да бидат еден вид „извидници“. Нека ви препорачаат ако познаваат некого и тоа со паричен надомест. „Не е тајна дека ваквите препораки се исплатат во големите компании“, пишува Самарт.
Поминете малку време со кандидатот надвор од работа.
„Тестот на пивото“ е вистинска работа“, вели авторот. Запрашајте се дали би пиеле пиво со него, дали уживате во неговото друштво? Во крајна линија е да се извади кандидатот, потенцијалниот врвен изведувач, надвор од околината на интервјуто за да се смири.
Последно, но не и најмалку важно, она за што пишува Смарт е дека мора „постојано да вработувате“. „Тоа е процес кој не смее да запре. Не можете да вработувате само кога ви треба некој“.
Можеби највредното нешто што Смарт го забележа од испитувањето на најуспешните бизнисмени е тоа што секој од нив не ја симнува својата извидничка капа. Без разлика дали се на ручек во ресторан, на натпревар или на одмор – тие секогаш ги имаат вклучени своите детектори за луѓето околу нив, потенцијални врвни играчи во нивниот тим.