На неодамна објавената листа на највредни светски брендови, Amazon и оваа година повторно се закити како најсилен.
По него следат Apple и Google.
Додека редоследот на листите малку се промени во последните години, се поставува прашањето – зошто тие брендови го заслужија епитетот најдобри?
САД се убедливо најзастапената земја во топ 20 на рангирањето. Европа е на само две места, и во двата случаи благодарение на германските компании.
Финансиски, вредноста на овие компании е неколку стотици милијарди евра, а освен тоа, нема човек во светот кој никогаш не слушнал за овие брендови.
„Тие големи компании успеваат, не затоа што се многу моќни и политички поврзани, иако се разбира дека некои од нив се, туку токму затоа што можат да ни пружат услуги за кои ние сме спремни да платиме. Значи, клиентот е крал. Секојдневно гласаме со нашите паричници и „бираме“ која е најдобрата компанија во нејзиниот конкретен домен“, изјави за ТВ Прва Михаило Гајиќ, економист.
„Брендот како бренд е всушност сигнал, односно печат на вредност. Брендовите се градат во главите на луѓето и тоа мораме да го разбереме, па ако некој производ или услуга ни се вредни и ги консумираме, се разбира тој бренд полека почнува да живее во нашите глави и ние почнуваме да го претпочитаме“, вели Петар Васиќ, маркетинг експерт.
Додека некои веруваат дека квалитетот на она што се нуди е клучен за брендот, други го нагласуваат добриот маркетинг.
„Доколку некоја од компаниите престане да ги развива своите производи на начин што тие се адекватни за нивните потрошувачи, во тој момент таа компанија престанува да биде фаворит, ја губи својата вредност и на крајот банкротира. „Кога гледаме долги серии години, немаме ниту една компанија која е на врвот во својата област веќе 200 години“, додава Гајиќ.
Тековните трендови се такви што банкарството доминира кога се зема предвид бројот на брендови во секој сектор. Меѓутоа, кога се гледа вкупната вредност – технологија и малопродажба со технолошки брендови, тие се на самиот врв, пишува Инвеститор.