Канцелариите ќе преживеат, но не секој ќе има своја работна маса

130

Работата од дома за време на пандемијата воодушеви некои, додека на други им се смачи. Работодавачите сфатија дека можат да заштедат многу со намалување на канцеларискиот простор, и тоа го прават на големо.

А се градат „антивирусни“ деловни згради.

Пандемијата покажа дека канцелариската работа генерално можно да се работи од дома, а некои беа толку воодушевени што објавија дека ќе работат по стариот модел. Но, тоа беше прерано.

„Потребни ни се канцеларии како еден вид модерен оган околу кој треба да се собереме – за лични контакти, совети за кариера и размена на информации“, вели Кава Јуноси, менаџер за човечки ресурси во големата германска софтверска компанија SAP.

Иако стапката на вакцинација напредува, а заклучувањето е минато, ништо не е исто како и пред пандемијата. Компаниите масовно го прифаќаат хибридниот модел, каде што работат во канцеларија неколку дена, а неколку од дома.

Канцеларијата на иднината може да се види во облакодерот на DZ банката во Франкфурт, на 28 -ми кат. Не секој веќе има свое место таму – се бара биро секој пат кога ќе дојдете на работа. Банката ова го нарекува концепт на „чисто биро“.

„Вработените што доаѓаат можат да се најават на секое работно место и веднаш се подготвени за работа“, велат во банката.

Работните места сега се прилагодени на видео конференции. Мобилната камера и таванските микрофони ја олеснуваат комуникацијата со колегите што седат подалеку во канцеларија или дома.

Туристичката компанија TUI прави нешто слично, користејќи заеднички клупи. Овој огромен тур -оператор од Хановер обезбеди само 1.700 работни места за 3.000 вработени во седиштето, пресметувајќи дека многумина ќе работат од дома секој ден, пишува Дојче веле.

И не само од дома. Бидејќи таканаречената домашна канцеларија значи дека работодавачот му обезбедува на работникот работна маса, стол, компјутер, телефон и сe друго за да работи од дома, многу работодавачи прибегнуваат кон концептот на „мобилна работа“. Тоа значи да не се контролира од каде работи вработениот, но и да мора да ги користи сопствените ресурси.

Предноста на тоа е што навистина не мора да бидете дома, туку можете, да речеме, на море. Така TUI наведува дека секој има право да работи најмалку 30 дена во годината, каде што сака. Шефот на компанијата, Фриц Јусен, зборува за „културата на доверба“, која е поважна од физичкото присуство на работното место.

Но, алтруизмот обично не е првиот мотив на големите фирми. Како што пресмета списанието „Шпигел“ во претходната анализа, во големите градови, квадратен метар канцелариски простор чини 20 до 25 евра месечно, а секој вработен (вклучувајќи ходници, тоалети и заеднички простории) има околу дваесет квадратни метри.

Намалувањето на канцеларискиот простор и испраќањето луѓе на „мобилна работа“ е погодна можност да заштедите многу. Според консултантската компанија „PwC“, дури 60 проценти од германските компании планираат да го намалат просторот – во просек за една петтина. Оние кои ги поседуваат своите згради можат да изнајмат дел од канцелариите на некој друг.

T-Systems, една од подружниците на „Telekom“, исто така се потпира на таканареченото споделување на биро. Речиси секоја четврта зграда на оваа компанија во Германија е затворена.

Сето ова нема да воодушеви многу вработени кои се навикнати да го имаат своe работно место, документи, други потреби – и секогаш истите колеги – на дофат на рака. Но, Стефан Лејмбах, кој ги советува компаниите за купување деловни простории, студено вели дека канцеларијата со слики на сопружниците и биро е мртва. „Домашната канцеларија е економична само ако работните места се поделени“, рече тој.

Оправданоста за овој чекор ја гледа и Кава Јуноси од SAP. „Класичните индивидуални канцеларии ќе бидат исклучок“, вели таа. Како и да е, како што тврди, во моментов 90 проценти од вработените во софтверскиот гигант работат од дома, а 86 проценти изјавиле дека сакаат хибриден модел на работа и во иднина.

Како да се оправдаат големите канцеларии каде што луѓето постојано се менуваат во пандемија? Оние што го поддржуваат концептот велат дека постојат начини, како што е поголемо растојание помеѓу масите.

Или дури и изградба на „антивирусни“ згради, како што е проектот GreenGate, зграда што се гради спроти седиштето на DW во Бон. Се нарекува „прва канцелариска зграда во светот заштитена од вируси“. Други би рекле дека тоа е чиста филмска дистопија.

Камерите на влезот ќе проверат дали некој има температура – ако има, вратата останува заклучена. Рачките и копчињата во лифтот се обложени со антимикробни материјали. Во тоалетот, се работи на сензор, без допирање. Но, како што пишува „Зидојче цајтунг“, срцето на оваа зграда е напреден систем за прочистување и јонизација на воздухот.

Инвеститор е Марк-Хенрик Азбек, снаодлив бизнисмен кој отсекогаш имал идеи еден чекор пред сите. На пример, за време на војната во Босна, тој изнајмуваше оклопни возила на западните новинари.

Идејата за „антивирусна“ зграда настана пред короната поради… грипот. Објектот од осум ката ќе чини околу сто милиони евра, а просторот за изнајмување 30 евра по квадратен метар. Скапо?

„Кога безброј вработени отсуствуваат поради бран на грип, тогаш тоа е уште поскапо за работодавачите“, вели Азбек.