Судејќи според популарноста на електричните автомобили во Кина и нивната лидерска позиција во тој сегмент во светот, би можеле да помислиме дека повеќето кинески извозни автомобили се електрични.
Сепак, вистината е сосема поинаква: повеќето кинески автомобили надвор од Кина имаат бензински мотор.
Во првите три квартали од 2024 година, Кина во просек извезуваше 539.000 автомобили месечно. Тоа е за 27,3 отсто повеќе од лани. Дури 78 отсто од извезените автомобили во првите девет месеци биле модели со SUS мотори, главно бензински и класични хибриди. Всушност, уделот на кинеските автомобили со SUS мотор е уште поголем, бидејќи преостанатите 22 проценти се таканаречените „NEVs“ (Нови енергетски возила), кои ги вклучуваат сите автомобили со приклучок, вклучително и plug-in хибридите. Згора на тоа, уделот на таквите автомобили во кинескиот извоз всушност падна, бидејќи минатата година изнесуваше 24,5 отсто, според Јутарњи.хр.
Исто така, и покрај зголемениот извоз, севкупното производство на кинески автомобили со мотор SUS падна. Побарувачката за нив во самата Кина падна побрзо од растот на извозот, што резултираше со вкупно околу 1,5 милиони помалку произведени кинески автомобили со SUS мотори. Од друга страна, производството на таканаречените НЕВ се зголемило за вкупно 32,5 отсто, што јасно покажува колку расте оваа категорија во самата Кина.
Вкупното кинеско производство на автомобили во првите три квартали од оваа година е за 2,4 отсто поголемо отколку во периодот јануари-септември 2023 година.
Сите овие бројки доаѓаат од Automobility, но тие беа потврдени и од трговската организација CAAM или Кинеската асоцијација на производители на автомобили. Треба да се нагласи дека кинески извозен автомобил не мора да доаѓа од кинеска марка. На пример, Tesla е на седмото место меѓу кинеските извозници на автомобили со 216.000 автомобили, а заедно со BYD, сочинуваат повеќе од половина (56%) од извезените NEV. Топ 10 најголеми извозници претежно се состојат од брендови кои не ги познаваме во Европа. Њујорк Тајмс минатиот месец ја наведе Русија како најголем извозен пазар за кинески (SUS) автомобили, додека често евтините модели се исто така барани во Југоисточна Азија.