Кина се врати на мапата на глобалните бизнис лидери

Кинескиот „пуч“ врз технолошките компании и блокадите од пандемијата на вирусот Ковид-19 го олади ентузијазмот на странските компании за водење бизнис во оваа земја. Меѓутоа, неодамнешните посети од висок профил на глобалните лидери сигнализираат дека промените се во тек.

Оваа недела, глобалните деловни лидери – шефот на Тесла и Твитер, Илон Маск, извршниот директор на најголемата американска банка JPMorgan Chase, Џејми Димон, Лаксмен Нарасимхан од Старбакс – добија топло добредојде додека Кина се обидуваше да ги отфрли стравувањата дека втората по големина економија во светот е непријателска кон странскиот капитал.

Тим Кук од Apple и Алберт Бурла од Pfizer ја посетија земјата во март, а Мари Бара од GM беше таму минатата недела. Следен на ред е Бернар Арно, извршен директор на францускиот луксузен гигант LVMH, објави Блумберг повикувајќи се на неидентификувани извори.

Пожелен пазар за луксузни производи
Кина е клучен пазар за компаниите кои произведуваат и продаваат луксузни стоки. Околностите во ерата на пандемијата ја намалија продажбата на луксуз за 10% во 2022 година. Но, почнувајќи од оваа година, расходите за луксуз на еден од најголемите светски потрошувачки пазари закрепнаа побрзо од целокупната економија на земјата. Во април, LVMH, конгломератот кој вклучува луксузни брендови како Луј Витон, Тифани и Ко. и Диор, остварија раст на приходите од 17% во однос на претходната година.

Двоцифрениот раст на потрошувачката на мало не се смета за одржлив бидејќи го одразува закрепнувањето од карантинот на Ковид. Посетата на Арно ќе дојде во време кога економското закрепнување на Кина покажа губење на динамиката. Во мај, преработувачката активност во земјава се намалува со побрзо темпо од очекуваното, а намален е и проширувањето на услугите.

Аналитичарите очекуваат дека побарувачката во САД ќе се олади бидејќи зголемените трошоци за живот ги прави потрошувачите помалку веројатно да трошат на луксузни стоки. Дојче банк во истражувачка белешка минатата недела рече дека забавувањето во САД е „загрижувачка, особено со оглед на знаците за олеснување на побарувачката од економски почувствителните потрошувачи“.

Бантата веднаш влијаеше на акциите на луксузните компании. LVMH на Arno падна за 8% во изминатите 10 дена поради загриженоста за забавување на потрошувачката на американските потрошувачи, што може да го загрози профитот подоцна оваа година. Нето вредноста на Арно, од која повеќето е врзана за акциите на LVMH, падна за околу 16 милијарди долари во истиот период, според индексот на милијардери на Блумберг. Францускиот милијардер на 31 мај и формално ја загуби „титулата“ за најбогат човек на светот на тоа рангирање, а Маск се врати на првото место.

Богатството на Маск се зголеми во текот на изминатиот месец, а цената на акциите на Tesla порасна за 26%. Инвеститорите се обложуваат на обновениот фокус на Маск на амбициите на производителот на електрични возила бидејќи Линда Џакарино треба да ја преземе функцијата извршен директор на Twitter.

„Веројатно инвеститорите на Tesla ќе го прослават овој потег, со многу практичен пристап на Маск на Твитер што доведува до загриженост дека тој го тргнал погледот од гигантот за електрични возила“, рече Софи Ленд-Јејтс, аналитичар во Харгривс Лансдаун во Велика Британија.