Во областа на транспортните горива, Кина ги заменува нафтените деривати со алтернативни горива побрзо отколку што очекуваа аналитичарите пред некое време. Ова веќе влијае на вкупната светска побарувачка за сурова нафта.
Оваа година се очекува да се зголеми за „само“ 900.000 барели дневно на околу 103 милиони единици, според Меѓународната агенција за енергија (ИЕА).
Кина во последната деценија беше главниот двигател на зголемувањето на побарувачката на нафта и нафтени деривати, што секако придонесе за забрзан развој на нејзината економија. Важен генератор на побарувачка беше, на пример, хемиската индустрија – нафтата и нејзините деривати се незаменливи во синтезата на различни полимери, а од нив се произведуваат многу пластични производи, кои Кина ги извезува во целиот свет.
Зголемувањето на производството во речиси сите индустрии и силната градежна активност придонесоа за зголемување на побарувачката на дизел во товарниот транспорт, додека сè повисокиот стандард на населението ја зајакна употребата на автомобили и воздушни врски за лична мобилност. Помеѓу 2013 и 2023 година, според ИЕА, Кина ги зголемила своите годишни потреби за нафта за шест милиони барели дневно, што претставувало дури 60 отсто од сите дополнителни потреби во светот.
Овогодинешниот јули беше четврти последователен месец во кој Кина ја намали побарувачката за нафта, проценува ИЕА. Така, во 2024 година просечната кинеска потрошувачка на црно злато ќе се зголеми за само 180.000 барели дневно, а во 2025 година нивните потреби би можеле дури и да се намалат. Уште во 2023 година, во периодот на закрепнување на економската активност по шоковите од епидемијата на Ковид-19, годишната потрошувачка на нафта во Кина порасна за 1,5 милиони барели дневно.
Една од причините за помалата побарувачка на нафта е општото забавување на економскиот раст во Кина, но поважни се некои други фактори кои укажуваат на структурни промени. Се чини дека е најважно што Кина очигледно успешно ја намалува употребата на нафтени деривати во секојдневната мобилност – со што „победува“ во област каде развиените земји на ОЕЦД не можат да најдат соодветни одговори.
Уделот на електричните автомобили меѓу новорегистрираните во Кина во август надмина 53 отсто, што значи дека целата флота на патнички возила забрзано се „електрифицира“. А во товарниот сообраќај има сè повеќе нови камиони кои користат природен гас како гориво. Во текот на изминатата деценија, Кина, исто така, ја изгради најголемата светска железничка мрежа со голема брзина, ефикасно поврзувајќи ги урбаните центри за да ја намали потребата на патниците да користат воздушни врски. Само оваа транзиција кон поодржлива мобилност ќе ја намали побарувачката на нафта за 300.000 барели нафта дневно, проценува ИЕА.