Кинезите ја менуваат глобалната автомобилска индустрија. Предвидувањата за следната година ќе загрижат многумина

47

Глобалниот автомобилски пазар доживува тектонски промени во 2024 година. Веќе се видливи контурите на развојот на настаните во следната година

Додека традиционалните производители како Toyota и Volkswagen сè уште ги држат водечките позиции, кинеските производители предводени од BYD бележат брз напредок во рангирањето на најпродаваните брендови, пренесува Пословни.хр.

Сегашното рангирање на најголемите производители
Според најновите податоци за првите девет месеци од 2024 година, првите 10 најголеми производители на автомобили се:

Toyota Group (7,61 милиони возила)
Volkswagen Group (6,13 милиони)
Hyundai-Kia (5,05 милиони)
Алијансата Renault-Nissan (4,61 милиони)
Стелантис (4,35 милиони)
Џенерал Моторс (4,12 милиони)
Хонда Мотор (2,86 милиони)
Ford Group (2,86 милиони)
BYD (2,52 милиони)
Сузуки (2,36 милиони)

Брзиот пораст на кинеските производители
Посебно импресивен е растот на BYD, кој забележа раст на продажбата од дури 35,6% во однос на претходната година. Така, стана првиот кинески производител кој влезе во топ 10 светски автомобилски брендови. На кинескиот пазар, BYD веќе има доминантен удел од 34,8% во сегментот на електрични возила.

А каде е Тесла?
Веднаш се забележува дека Tesla не е меѓу првите десет по бројот на произведени возила, но има објаснување за тоа.

Tesla е дефинитивно меѓу најголемите производители на автомобили во светот, особено во однос на пазарната капитализација. Иако бројот на возила што ги произведува можеби не е секогаш на нивото на традиционалните големи производители како Toyota, Volkswagen или Ford, компанијата Tesla стана многу важен играч на глобалниот пазар на автомобили, особено кога станува збор за електрични возила (EV).

Tesla постигна значителен раст во производството и продажбата на електрични возила, а неговиот брз пораст во однос на пазарната капитализација ја направи една од највредните автомобилски брендови. Нивното присуство на врвот на рангирањето се заснова на нивната доминација во сегментот на електрични возила, постојаното проширување на производствените капацитети и зголемениот број модели и пазари на кои се присутни.

Значи, иако не мора да е меѓу десетте најголеми производители на автомобили според бројот на произведени возила, Tesla секако е меѓу лидерите по пазарна вредност и технолошко влијание.

Причини за кинескиот успех
Постојат неколку клучни фактори зад успехот на кинеските производители:

Значително пониски цени (25-45% поевтини од конкуренцијата)
Напредна технологија во производството на батерии
Владини субвенции и поддршка
Брза имплементација на иновациите
Агресивна глобална експанзија

Предвидувања за 2025 година
Аналитичарите предвидуваат дека до 2025 година може да има значителни промени во редот. BYD би можел да влезе во топ 5 производители, а се очекува дека уште неколку кинески производители би можеле да влезат во топ 10. Традиционалните производители како Toyota (-3%) и Volkswagen (-2,3%) бележат пад на продажбата, додека кинеските производители продолжи да расте.

Реакцијата на традиционалните производители
Јапонските и европските производители се обидуваат да одговорат на кинескиот предизвик со: развивање на сопствени софтверски платформи, инвестирање во технологија за батерии, создавање стратешки партнерства и фокусирање на хибридни возила.

Сепак, кинеските производители веќе имаат воспоставено значителна предност во клучните технологии и конкурентноста на цените, што ќе им отежне на традиционалните производители да ги задржат позициите на пазарот во наредните години.