Кинезите сè помалку купуваат германски автомобили, предност даваат на домашните марки

54

VW, Porsche, BMW и Mercedes забележаа голем пад на продажбата во Кина во третиот квартал од 2024 година и нема гаранција дека резултатите ќе се подобрат до крајот на годината.

Со години, германските производители на автомобили се потпираа на успехот во Кина за да генерираат големи профити и да го поттикнат растот.

Но, работите се менуваат, а познатите западни брендови сега се борат да ги задржат клиентите во време кога се соочуваат со опаѓање на пазарниот удел и мрачни прогнози за продажба, пишува CarScoops.

Податоците за продажба во последниот квартал не влеваат оптимизам. Продажбата на BMW во Кина е намалена за 30 отсто, Порше за 19 отсто, Фолксваген за 15 отсто, а испораките на Мерцедес се намалени за 13 отсто.

Не е дека кинеските возачи не сакаат да купуваат автомобили. Тие едноставно не сакаат да купуваат германски автомобили, претпочитајќи да ги трошат своите пари на понови, технолошки напредни и што е најважно, подостапни алтернативи од кинеските производители кои се подобруваат со неверојатна брзина.

Иако германските автомобили сè уште сочинуваат 15 отсто од продажбата во Кина, нивниот удел паѓа и тоа брзо.

Пред пандемијата имале 25 отсто од „колачот“, пренесува Блумберг.

А кога станува збор за електричните возила, сектор кој е многу поголем во Кина отколку во САД или Европа, VW, Porsche, BMW и Mercedes уште повеќе заостануваат. Иако сите четири марки нудат електрични автомобили, нивните модели држат само 10 отсто од кинескиот пазар за електрични возила.

Зошто се случува ова? Кинеските купувачи кои се префрлија од германските марки велат дека домашните автомобили се подобро изградени и имаат повеќе карактеристики.

Тие се исто така значително поевтини за купување и нудат перформанси слични или во некои случаи далеку подобри од европските модели.

Тоа е удар што не може лесно да го поправат ниту еден мазен маркетинг или полиран ПР.

Конкуренцијата со кинеските брендови како BYD, Xpeng и Nio изгледа како невозможна задача, но германските брендови немаат алтернатива, пишува Bloomberg.

Европските и американските пазари не нудат понатамошен потенцијал за раст, а некои од производителите на автомобили инвестираа премногу во производствени капацитети во Кина – изградени на државно земјиште – што сега би можеле само да ги повлечат дури и ако сакаат.

Па кој е планот? Германците сè повеќе воспоставуваат односи со кинески компании кои можат да помогнат нивните електрични возила да бидат подобри и да развијат нови производи само за Кина чии трошоци за развој и производство се помали.