Највредниот светски бренд е кинеската ICBC банка, а вреди повеќе од БДП на Словенија. Европејците заостануваат, а руските кредитори продолжуваат да паѓаат.
Четирите најголеми кинески банки се на врвот на листата на 500 највредни банкарски брендови во светот, оставајќи ги американските и европските кредитори далеку зад себе, се вели во новиот извештај на консултантската компанија за вреднување на брендови Brand Finance.
Осма година по ред, ICBC (Industrial and Commercial Bank of China) го доби првото место на листата на 500 најдобри светски банкарски брендови.
Заемодавачот ја зголеми вредноста на својот бренд за 3% на 71,8 милијарди долари (65,77 милијарди евра), што е приближно еднакво на БДП на Словенија, пренесува Euronews.
Важноста на вредноста на брендот
Брендот претставува еден од средствата на банката. Сепак, често е високо ценет во споредба со другите средства на нејзините книшки, пренесува Bankar.me.
Кинеските банки заземаат пет места во првите десет, покажувајќи силно закрепнување во споредба со претходната година.
Речиси две третини од 74-те кинески кредитори на листата ја зголемија вредноста на брендот во текот на 2023 година.
– Банкарските брендови во Кина имаат силни резерви и можат да се потпрат на поддршката од централната влада доколку е потребно – изјави Дејвид Хеј, претседател и извршен директор на Brand Finance.
САД се на второ место по бројот на банки на листата. САД забележаа мал пад на вкупната вредност на брендот (сметајќи ги сите американски банки на оваа листа), што изнесува 332,2 милијарди долари (304,31 милијарди евра).
Оние кои се на другиот крај на рангирањето, кои доживуваат намалување на вкупната вредност на брендот на заемодавачот, се предводени од Русија (69%), Малезија (20%) и Нигерија (14%).
Поради меѓународните санкции наметнати на Русија, најголем пад во рангирањето забележаа двете најголеми брендови во земјата, VTB и Sber, кои паднаа за 91% и 63%, соодветно.
Европските банки заостануваат
Европските банки испаднаа од првите десет места. Најголемиот банкарски бренд во Европа, HSBC, има вредност на брендот од 20 милијарди долари (18,32 милијарди евра) и го зазема 11-тото место во светот, по две години на 12-та позиција.
Брендот HSBC доби поттик по стекнувањето на британската филијала на пропаднатата банка во Силиконската долина во март 2023 година за 1 фунта и откако ги претстави плановите за развој на нов и ребрендиран ентитет – што ќе и служи на заедницата на старт-ап – во САД, ОК, Блискиот Исток и Азија.
Според извештајот, и другите европски банки имале добри резултати. Оваа година, многу земји доживеаја силен комбиниран раст на брендот, со вкупен пораст на вредноста на брендот од 3,2% за целиот регион.
Франција, Холандија и Шпанија ја зголемија вредноста на брендот за по околу 10%.
Една од ретките успешни приказни дојде од шпанската Банко Сантандер, која го зазеде 13-тото место на рангирањето. Заемодавачот успеа да ја зголеми вредноста на својот бренд за 12% на 18,9 милијарди долари (17,31 милијарди евра) по кампањата со спонзорства, вклучително и со Ферари и Ф1.