Која е тајната на растот на продажбата на iPhone во САД?

36

Продажбата на iPhone на Apple порасна во Соединетите држави од лансирањето на моделите минатата година, и стана јасно дека тие нудат ултра брза 5G конекција, во голема мера поткрепена со профитабилни понуди од телекомуникациски оператори кои се обидуваат да привлечат клиенти користејќи ја новата технологија, пишува Wall Street Journal.

Verizon Communications и T-Mobile US понудија огромни субвенции во текот на минатата година за да ги задржат клиентите и да ги намалат трошоците за купување нов iPhone во САД, така што потрошувачите ќе можат да се префрлат и на нивните 5G услуги. Додека Apple се подготвува да ја претстави својата нова серија 5G паметни телефони, големото прашање е колку долго ќе трае оваа скапа битка помеѓу операторите за клиенти, за да се зголеми продажбата на iPhone.

Најновите модели на iPhone ќе бидат претставени на годишниот настан на Apple денеска, кој ќе се емитува преку Интернет. Се очекува компанијата уште еднаш да понуди мал, нормален и поголем паметен телефон, од кои сите ќе имаат подобрени камери.

Промените во уредите нема да бидат толку големи како оние од минатата есен, кога паметните телефони на компанијата добија можност за 5G конекција. Тоа беше и првото големо ажурирање од iPhone X во 2017 година и iPhone 6 во 2014 година. Овие нови смартфони помогнаа да се генерира рекордна продажба во 12 месеци од неговото претставување.

Компанијата со седиште во Купертино, Калифорнија е на пат да продаде рекордни 239 милиони iPhone телефони оваа фискална година, која завршува подоцна овој месец – 27% повеќе од претходната година, според аналитичарите анкетирани од FactSet. Apple повеќе не го открива јавно бројот на продадени единици, но изјави дека приходите од продажба на iPhone пораснале за 38% во првите девет месеци од оваа фискална година.

Запрашан неколку пати оваа година за потенцијалот за континуиран раст, извршниот директор Тим Кук остана оптимист.

„Се наоѓаме на почетокот на 5G“, им рече тој на аналитичарите во јуни. „Ако го погледнете навлегувањето на 5G во светот, има само неколку земји каде бројката е двоцифрена.

Помалку од 5% од купувачите во Соединетите држави ја наведуваат 5G технологијата како фактор при купување на нивните телефони, се вели во истражувањето спроведено од Consumer Intelligence Research Partners. Трите главни американски телекомуникациски оператори работат на изградба на нивните следни генерации мрежи, кои ветуваат побрз пренос на податоци, што ќе понуди подобар квалитет на видео разговор, подобро искуство во игри и нови можности за употреба на технологија.

Но, недостатокот на масовна потрошувачка на 5G значи дека многу луѓе се уште не обрнуваат внимание на тоа.

„Луѓето со кои разговаравме во студијата дури и не знаеја за тоа“, вели Мајкл Левин, ко-основач на Consumer Intelligence Research.

Најновата битка помеѓу операторите во САД започна пред лансирањето на iPhone 12. Минатата година, AT&T започна кампања за да ги натера своите сегашни клиенти да се обложуваат на нови паметни телефони и 5G, соодветно, наместо да се обидуваат да привлечат нови клиенти од своите конкуренти, рече Кли Малдонадо, виш аналитичар во BayStreet Research.

„Телекомите се борат како луди“, рече Малдонадо. „На моите клиенти им кажувам дека битката може да стане уште поагресивна, бидејќи секој оператор има причини да расте“.

Телекомите повеќе од двојно ги зголемија своите поттикнувачки трошоци во последните три квартали од претходната година, според проценката на BayStreet Research, која ја следи продажбата на уреди. Во просек, потрошувачот добива попуст од 200 долари, наспроти 100 долари една година порано, според консултантската фирма.

Некои од огласените понуди се навистина импресивни, вклучително и на некои клиенти им се нудат сосема нови уреди без пари или со мали месечни плаќања, распределени во текот на многу месеци.

Некои аналитичари се прашуваат колку долго операторите ќе ја продолжат оваа битка. Запрашан од аналитичарите во август дали АТ & Т може да ги намали трошоците за субвенции, главниот финансиски директор на компанијата, Паскал Дерош, рече дека компанијата е задоволна од резултатите. „Понудите што ги имаме се конкурентни и многу профитабилни за нас“, рече тој. „Значи, не гледам никаква промена во тоа во догледна иднина“.

На многу начини, ова е враќање на првобитниот начин на кој клиентите ги купија своите први паметни телефони од Apple, во голема мера субвенционирани од телекомите кои сакаа да го развијат својот бизнис и да ги „заробат“ потрошувачите во двегодишни договори. Но, како што созреа пазарот на паметни телефони, телекомуникациите ги сменија своите стратегии и во 2014 година почнаа да ги пренесуваат трошоците за телефонот на клиентите преку месечни сметки.

Додека клиентите имаат корист од враќањето на субвенциите од телекомите, истото важи и за Apple, бидејќи купувачите гравитираат околу поскапите модели.

Во тековната фискална година, просечната малопродажна цена на iPhone се зголеми за 12% до 829 долари, предвидуваат аналитичарите. Повисоката цена помогна да се забележат три последователни рекордни квартали, а аналитичарите велат дека ова може да му помогне на Apple да заработи повеќе од 93 милијарди долари во фискалната година што завршува овој месец.

„Се што ја намалува цената за клиентот е добро за клиентот, и очигледно е добро за операторот, што го прави добро и за нас“, рече Кук претходно оваа година. Тој вели дека верува оти конкуренцијата меѓу телекомите ќе продолжи. „И ова е победа на сите нивоа“, додаде Кук.