
XPENG Aridge започна пробно производство во својата фабрика за летачки автомобили во Гуангжу, отворајќи ја првата линија за масовно производство на летачки автомобили во светот.
Дебитантскиот модел на фабриката – модуларен „Land Aircraft Carrier“, кој комбинира патно возило и одвојлив воздушен модул – успешно го помина првото тест склопување.
Се очекува сериското производство и првите испораки да започнат во 2026 година, дознава „Глобал тајмс“.
„XPENG Aridge планира да започне со масовно производство и испорака на својот летачки автомобил во 2026 година“, рече Жанг Суехуи, директор за комуникации на брендот. „Фабриката во Гуангжу моментално е во фаза на пробно производство – сè уште не сме започнале со целосно сериско производство, бидејќи пред тоа треба да добиеме сертификати за пловидбеност и дозволи за производство.“
Жанг објасни дека сегашните тест модели се користат главно за тестови за летање и верификација на перформансите.
За разлика од другите брендови кои се фокусираат повеќе на деловни или институционални клиенти, XPENG Aridge е насочен кон индивидуални потрошувачи, рече Жанг.
Цената на летачки автомобил
Компанијата сè уште не одржала официјален настан пред продажба. „Сè уште сме во рана фаза на резервации, со ограничен број седишта за заинтересирани купувачи. Конечната цена сè уште не е утврдена, но ќе биде под 2 милиони јуани (околу 281.000 американски долари)“, рече Жанг.
„Планираме официјална претпродажба по добивањето на потребните сертификати и започнувањето со масовно производство, со цел да постигнеме производство и испорака во голем обем во 2026 година“, додаде таа.
Фабриката XPENG Aridge во округот Хуангпу започна со пробно производство на 3 ноември, кога првиот модел излезе од производствената линија. Настанот го означи завршувањето на првата линија за масовно производство во светот за летачки автомобили и отворањето на првата фабрика што користи современ систем за склопување на автомобили за големо производство на летачки возила, соопшти компанијата.
Кои се клиентите?
Планираниот годишен капацитет е 10.000 единици, со почетен обем од 5.000 единици, а кога фабриката ќе достигне полн капацитет, ќе може да произведува по еден летачки модул на секои 30 минути, според компанијата.
До октомври, овој модел на автомобил добил околу 7.000 нарачки, според XPENG Motors. Клиентите вклучуваат и компании и поединци, при што околу 90% од нарачките доаѓаат од Кина, а остатокот од странство, потврди компанијата.
Како што повеќе глобални компании влегуваат во секторот на летачки автомобили, конкуренцијата во индустријата се интензивира. Според извештајот на Fox Business од 2 ноември, извршниот директор на Tesla, Илон Маск, неодамна наговести дека Tesla може да го претстави својот летачки автомобил.












