Данскиот бродски гигант Maersk, кој се смета за барометар на глобалната трговија, не гледа знаци на рецесија во САД бидејќи побарувачката за карго останува силна, изјави извршниот директор на компанијата Винсент Клерк.
„Видовме дека во последните неколку години, пазарот на транспортни контејнери остана изненадувачки отпорен на сиот страв од рецесија што постоеше“, рече Клерк за „Squawk Box Europe“ на CNBC.
Залихите на стоки што се складираат пред испорака или преработка во САД се повисоки отколку што беа на почетокот на годината, но не на нивоа што се загрижувачки или што се чини дека укажуваат на значително забавување во блиска иднина, рече Клерк. Тој истакна дека нарачките од многу американски трговци сè уште се доста силни, што укажува дека сегашното ниво на трошење на САД ќе продолжи.
Минатата недела беше забележана ненадејна ескалација на загриженоста за рецесија во најголемата светска економија, САД, откако серијата податоци за работни места послаби од очекуваното ги поделија економистите и пазарните учесници.
Во извештајот објавен од платформата за лизинг Container xChange се вели дека показателите сугерираат дека залихите се повисоки од побарувачката, што значи помалку „време на бум“ во наредните месеци за трговците со контејнери, логистичкиот пазар и трговците со складирање залихи.
Но, Клерк од Maersk вели дека компанијата е изненадена од издржливоста на волуменот на контејнери во текот на изминатите неколку години и очекува тоа да продолжи и во наредните квартали – без индикации дека глобалната економија се движи кон територијата на рецесија.
Според него, кинескиот извоз е двигател на големите количини на контејнери бидејќи се зголемил глобалниот удел на контејнерите со потекло од или од Кина.
Во Maersk, тие се загрижени само за растечките геополитички тензии во Црвеното Море, кои ги принудија бродските компании да ги пренасочат трговските патишта околу јужниот брег на Африка, а со тоа да го продолжат времето на патување и да ги намалат нивните капацитети во глобалниот систем, што го прави транспортот повеќе скапи.
Клерк рече дека очекува пренасочувањата во Црвеното Море да продолжат барем до крајот на годината. – Ова секако бара поголем капацитет, т.е. повеќе бродови за да се одржи глобалната трговија на краток рок значи зголемување на трошоците, како во однос на потребата од повеќе бродови, така и на потребата од повеќе контејнери за извршување на работата што се очекува од нас – рече Клер.
Оптимизмот на Клерк за глобалната трговија го дели и Марин Шкуфца, косопственик и извршен директор на хрватската компанија за поморски транспорт и логистика Liburnia Maritime Agency.
– Втората половина од годината е значително поактивна од првиот дел од годината, така што и јас имам позитивна перспектива и позитивно го гледам развојот на состојбите. Гледаме дека активноста на пазарот моментално се зголемува и нема страв од глобална рецесија. Но, ние живееме и работиме во прилично нестабилна средина и секоја криза може да наруши се. Логистичките синџири се прилично нестабилни и малите прекини можат да создадат голем проблем – вели Шкуфца, додавајќи дека најголемиот проблем со кој моментално се соочува логистичката индустрија е кризата во Црвеното Море.