Македонија втора во регионот по квалитет на услуги

70

Македонија го зазема второто место во регионот според квалитетот на услугите на продажните места, покажува истражувањето „Регионален сервис-ГОСТ“(GUEST) на агенцијата Хераклеа во соработка со агенции од регионот. Прва е Босна и Херцеговина.

Ова е 16-то истражување за квалитетот на услугите во регионот, кое беше спроведено од 1 до 30 јуни од Хераклеа во соработка со тајни трговски агенции од Босна и Херцеговина (БиХ), Црна Гора, Северна Македонија, Словенија и Србија.

Тајните купувачи посетија вкупно 800 продажни места од различни индустрии – автомобилска индустрија, бензински пумпи, финансиска индустрија, малопродажни, туристички и угостителски објекти и услужни објекти.

Во истражувањето се мерат основните елементи на квалитетот на услугата и тоа поздравување, утврдување на потребите/желбите на купувачот, познавање на производот, нудење дополнителен производ и заблагодарување за посетата.

Во овогодинешното истражување, Хрватска го задржа минатогодишното петто место со вкупен резултат од 69,50 отсто, што е пад од 0,18 процентни поени во однос на 2023 година, пренесува Сеебиз.

Хрватска постигнала најдобар резултат во категоријата познавање на производи (85,03 отсто), а најмногу области за подобрување има во категоријата понуда на дополнителни производи (37,58 отсто).

Босна и Херцеговина и оваа година се истакна со најдобра услуга во регионот, која постигна резултат од 89,53 отсто, што е зголемување за дури 5,55 процентни поени во однос на лани.

На второ место е Северна Македонија со резултат од 79,73 отсто и пораст од 1,10 процентни поени во однос на 2023 година, а на трето Словенија со резултат од 78,80 отсто и пораст од 0,20 процентни поени.

Заедно со Србија, Хрватска е под овогодишниот просек од 75,22 отсто и го зазеде петтото место со оценка од 69,50 отсто, што е пад од 0,18 процентни поени во однос на 2023 година.

Црна Гора е на четврто место со 76 отсто, а најмногу области за подобрување има Србија, која годинава оствари пораст од 0,36 процентни поени и го зазеде шестото место со 66,67 отсто.

Категоријата која постигна најдобар вкупен резултат, како и претходните години, е категоријата знаење за производи со резултат од 87,25 отсто, иако забележа пад од 6,56 процентни поени во однос на 2023 година.

Како и изминатите години, најлошо рангирана категорија е понудата на дополнителен производ, кој постигна резултат од само 48,12 отсто, иако бележи пораст од 9,95 процентни поени во однос на лани.

Гледано по дејности, најдобар резултат, исто како и лани, е остварен кај услужните дејности, при што е остварен резултат од 87,18 отсто.

Малопродажбата низа години се истакнува како дејност со најмногу области за подобрување, а годинава оствари резултат од 68,08 отсто, што е зголемување за 0,52 процентни поени во однос на ланските резултати.