Маск: Tesla расте, а SpaceX се бори да преживее

96

Веста што Елон Маск ја генерираше претходно оваа недела беше дека тој не е љубител на законот на претседателот Џо Бајден наречен „Build Back Better“. Но, неговото противење на предлогот, со кој би се субвенционирало купувањето на електрични автомобили, бил само еден од начините на кој тој сигнализирал колку Tesla созреала како компанија, пишува Bloomberg LP.

За време на далечинското учество на Конференцијата на извршни директори на „Wall Street Journal“, Маск зборуваше за нивото на внимание што моментално го посветува на втората по големина компанија што ја води, SpaceX. Неговиот опис за тоа колку е тешко да се развие Starship, превозното средство од следната генерација што компанијата планира да го користи за да ги однесе луѓето на Месечината и Марс, звучеше многу слично на раните тешкотии на Tesla со Model 3.

„Starship“ „јаде повеќе од мојата ментална енергија отколку веројатно било што друго“, рече Маск во понеделникот. „Толку е неверојатно тешко што има моменти кога се прашувам дали навистина можеме да го направиме тоа.

Со години, традиционалното мислење меѓу набљудувачите на Маск беше дека Tesla е на работ на катастрофа и колапс, додека SpaceX, компанијата што тој ја основа во 2002 година, беше нејзиниот помлад, постабилен брат. Ова беше особено точно во 2018 година, кога Tesla се бореше да го зголеми производството на Model 3 и претрпе бран оставки од директорите. Превирањата кулминираа кога Маск на Twitter објави дека размислува да ја направи компанијата приватна, поради што беше тужен од американската Комисија за хартии од вредност.

Но, зад сцената, Tesla почна да ја менува ситуацијата. Ја заврши оваа година со рекордни испораки и задржан моментум во текот на 2019 година. Минатата година го лансираше Model Y, ја отвори својата фабрика во Шангај и влезе во индексот S&P 500. Маск не учествуваше во последниот разговор за приходи откако Tesla стана јавна компанија во 2010 година. На крајот на годината, Tesla беше проценетa на над 1 трилион долари.

Аргументите на Маск против Build Back Better беа дека трошењето на САД е „надвор од контрола“, а федералниот дефицит е неодржлив. Тој, исто така, истакна дека ниту една од продажбите на Tesla оваа или минатата година не биле подобни за даночни олеснувања. На компанијата веќе не и се потребни субвенции, рече Маск, нарекувајќи ја непотребна поддршката за станиците за полнење електрични автомобили.

Пред да зборува за способноста на Tesla да застане на свои нозе, Маск сигнализираше дека токму SpaceX наеднаш личи на компанија со „понестабилна основа“.

Околу Денот на благодарноста, Space Explored беше првиот што пријави е-пошта од Маск до персоналот во која предупредува дека компанијата се соочува со „реален ризик од банкрот“ доколку не успее да се движи доволно брзо со програмата Starship. Тој им кажа на вработените во SpaceX дека прави максимални напори да ги реши проблемите со производството на моторот, велејќи дека „ќе биде на линијата на Raptor цела ноќ и во текот на викендот“.

Пред неколку години, Маск изјави дека спиел на подот во фабриката на Tesla кога компанијата била на работ на банкрот. Се чини дека Raptor и Starship се новиот Model 3.