Помина времето кога фриленсерите, меѓу кои најмногу, програмери, дизајнери и ИТ професионалци, работеа за една компанија цел живот. На пример, во САД околу 35% од луѓето работеле на неконвенционален начин во 2019 година, што е за 5% повеќе отколку во 2014 година. Бидејќи овој бизнис станува важен сегмент на економијата, важно е фриленсерите да знаат како да го извлечат најдоброто од тоа.
Стивенс, која денес живее во Јапонија, на овој начин работи веќе 20 години, и тоа како актер за позајмување на гласови. Вели дека е свесна за заблудите кои фриленсерите ги имаат во себде, особено кога станува збор за парите.
МИТ 1: “Ако добро ја завршам работата, клиентот ќе забележи и ќе ми плати повеќе во иднина“
“Овој пристап е погрешен затоа што ја девалвира работата на сите фриленсери. Ако клиентот ве вработува, очигледно е дека ги имате потребните и вредни вештини уште од самиот почеток. Значи, вие заслужувате да бидете платени онолку колку што навистина цените“, вели Стивенс, додавајќи дека на крајот излегува дека цената на којашто еден фриленсер ќе се согласи ќе биде стандард за сите други.
МИТ 2: “За да изградам подобар имиџ треба да ги прифатам сите работи“
“Јасно ми е дека луѓето, особено во почетокот, сакаат да прават секакви работи и да стекнат искуство, но кога е сè што правиме доволно? Фриленс работата зависи од вашите вештини и знаења, не мора да е сè од искуството. Логиката е оваа: Ако сте доволно добри за да ја завршите работата, тогаш сте и ‘доволно добри’ за соодветна исплата“, заклучува Стивенс.
Фото: Pexels