Можат ли угостителите да ја заменат работната сила со роботи? Не бараат плата и одмор, но еве каде сите грешат

43

Роботите се иднината. Да, но како за кого. Во одредени сектори, нивната доминација нема да дојде наскоро.

Компаниите експериментираат со автомати за да служат храна во ресторани, да доставуваат до домашни адреси или да извршуваат обврски во продавниците, делумно со надеж дека ќе го намалат недостигот на работна сила. Но, некои од тие роботи со кои се соочуваат потрошувачите не го поминуваат „пробниот тест“.

Меѓу разочарувањата е и светски познатиот FedEx, кој минатиот месец соопшти дека го исклучува својот робот по име Roxo за да им даде приоритет на другите опции. Исто така во октомври, Амазон соопшти дека ги завршува теренските тестови на Scout, неговиот робот за достава дома, откако дозна дека некои аспекти од неговото „уникатно искуство со испорака не ги задоволуваат потребите на клиентите“, рече портпаролката на компанијата.

Според Wall Street Journal (WSJ), DoorDash во текот на летото изјави дека го затвора својот бизнис Chowbotics – најпознат по Сали (Sally), роботот за правење салати. Бизнисот беше затворен 18 месеци по купувањето на Сали.

„Иако добивме вредни сознанија за тоа како подобро да му служиме на овој пазар, заклучивме дека нашиот сегашен пристап не ги исполнува нашите многу високи прагови за континуирано инвестирање“, рече портпаролот на DoorDash.

Меѓутоа, кога станува збор за употребата на роботи на пазарот на труд, сликата не е црна или бела, туку искуствата и мислењата се доста поделени. Многу зависи од самата индустрија.

Додека некои компании се надеваат дека зголемениот број роботи би можеле да им помогнат не само да го надминат недостигот од работници, туку и да ги забрзаат работните задачи, да ја подобрат услугата за клиентите и да ги позиционираат нивните брендови како иновативни и напредни, некои други компании не ги гледаат истите придобивки, тие веќе застануваат и се враќаат на „помалку напредната“ технологија, која често е попрофитабилна за нив.

Трендот на воведување машини во бизнисот е особено забележлив во угостителската индустрија, меѓутоа, некои ресторани – како што е синџирот за брза храна BurgerFi – сфатија дека келнерите роботи не вредат на долг рок. Имаа машина Patty, која ги воодушеви гостите, но нејзината имплементација на 120 локации беше прескапа. Дополнително, излегува дека Пети не ги забрзала работите доволно за да се „издржи“.

Сепак, и покрај различните критики, околу 120.000 роботи беа продадени во услужниот сектор минатата година за извршување на задачи од транспорт до сервисирање до чистење со правосмукалка, објави Меѓународната асоцијација за роботика.

Се разбира, има многу задоволни. Меѓу нив е White Castle, кој има робот Flippy (Flippy 2), задолжен за пржење храна. Flippy работи во 4 кујни, а синџирот има повеќе од 350 ресторани за брза храна, а планот е да се вработат повеќе вакви машини – на 100 дополнителни локации. Освен помфрит, Флипи прави и прстени од кромид.

ShopRite, исто така, додаде робот на својот „персонал“, а регионалниот синџир на намирници го користи Tally на своите 20 локации за да „патува“ по патеките и да скенира инвентар на производи, празни полици или погрешно поставени предмети.

Има уште многу работа
Chili’s Grill & Bar имаше помошничка по име Рита, која ги распоредуваше гостите, послужуваше храна, месеше маси, па дури и ја пееше роденденската песна. Но…

По само четири месеци откако ресторанот ја однесе Рита од 10 пробни локации на уште 51 локација, беше донесена одлука да се прекине нејзината помош. Едноставно решиле парите да ги пренасочат на други работи, како што е инвестирањето во опрема за кујна која би требало да го намали времето за готвење.

Исто така, тие одлучија да инвестираат повеќе во сајтот за нарачка на храна. Chili’s Grill & Bar се надеваше дека Рита ќе го намали обемот на работа што го чувствуваат келнерите, но откри дека роботите всушност биле премногу бавни за да го следат протокот на услуги.

Портпаролката на компанијата рече дека „машините сè уште се склони кон мешање на основните задачи“ и дека често им е потребен надзор во средини каде што има многу луѓе: тоа значи продавници, но и улици/тротоари.

WSJ понатаму  пишува дека нивниот успех во јавен амбиент сè уште е главно ограничен на бизниси како хотели (луксузна услуга во соба) или барови (правење коктели).

Така, и покрај „корпоративниот ентузијазам“ за роботите – на сметка на тоа што можат да работат бесконечно, без денови за боледување и паузи, и без плата или губење на силата/способноста – клиентите не се нужно посреќни што гледаат машина наместо личност. Некои дури велат дека е време да престанете да ги „елиминирате луѓето“.

Речиси 60% од анкетираните клиенти на Chili’s Grill & Bar изјавиле дека Рита не го подобрила нивното севкупно искуство со јадење.

И еве уште еден недостаток: роботот Servi што го користи ресторанот во Лас Вегас Rachel’s Kitchen не може да излезе надвор бидејќи сонцето му пречи на системот за навигација. Затоа, не може да се примени на надворешни локации. Покрај тоа, тој навистина им помагаше на персоналот при носењето храна на масите, но направи и грешки: не е добар за враќање на валканите послужавници во мијалникот, ниту пак може да ја отвори вратата.